< Tilbake til oversikten

MCT olje, Hvor kjøpe, og til hvilken pris?

01jun07 sa for siden:

Har forstått at det er bra med MCT olje. Blandes i maten og slikt.
Tenker på å kjøpe for å blande i mat. Forstår at det selges i helsekost, men til hvilken pris? har sett på denne www.norkost.no/product_info.php?products_id=646&osCsid=23a0b497c05dffdabbb071c8bce81b63
Er det en bra pris?

har intrykk av at helsekostbutikker vet å ta seg godt betalt. Skal også kjøpe noe proteinpulver for å bedre restutiering av muskler etter trening. Merker at jeg er stiv å støl mye lengre nå enn jeg var før. Kan være en tilfeldighet, eller er det pga ketolysekuren?

Sprudle sa for siden:

Jeg kjøper min på Vitus Apotek og betaler 212 kr for en halvliter. De må bestille den, men de får den inn allerede dagen etter så det er ikke noe pes.

Ullabulla sa for siden:

Jeg kjøpte min på Apotek1 og betalte kr. 185. Kanskje prisen har steket etter 1. juli. Har du begge apoteker i nærheten ville jeg forhøre om det fortsatt er prisforskjeller ute å gå.

Photobscura sa for siden:

Et alternativ kan også være å kjøpe cocosa. Det koster 165 kr for extra virgin (presset fra fersk kokos) eller ca 100 kroner for pure (presset av tørket kokos -og smakløs). Det er også 500 ml. Jeg merket effekten umiddelbart!

Stella sa for siden:

Spiser du cocosa rent?

Jess! En til to spiseskjeer til vitaminene!
Ikke alle klarer smaken og følelsen av det i munnen (eller hva, Lokkebiff:o?), så da kan man eventuelt ha det i maten eller shake.
Men vær oppmerksom at ferske lavkarbere kan få fettdiaré av det. Det går over, med mindre man har virkelig svømt magen i fett;):lol:

Stella sa for siden:

Jeg tenkte jeg skulle prøve å ha det i en smoothie. Smaker de veldig kokos?
Jeg har prøvt mct men :( det var litt rart å ha olie i munden! Fikk ikke magetrøbbel men mundtrøbbel :lol:

Løb hen og sjekka på helsekosten her på senteret men de hadde bare den til å steke i...

Må prøve en annen plass mandag.

Ang. MCT så kjøpte jeg den på nettet. Kjøpte 1 liter og gav litt unner 300 inkl frakt.

Extra virgin smaker kokos (men jeg liker nå smaken, jeg da:)), pure gjør ikke det.
Og du kan fint bruke disse til å steke i. De er flytende i temperaturer på over 24 grader. Så ikke bli overrakset om den plutselig har gått fra masse til olje etter en dag i matskapet!
Jeg har gått på lavkarbo en god stund nå (ti måneder -men føles som hele livet. Datoen øverst til høyre i innleggene er praktisk talt feil;)) så jeg er nok ganske vant til smak av feite ting i munnen, og mener det meste er tilvenningsbart, så lenge man vet det er godt for en.
Uansett så hjalp det på!

RED: Nå så jeg at du også har vært her en stund:) Men som sagt, man kan godt bruke det i shaker, men for min del ble shaken i seg selv en liten partystopper...

Snøhvit sa for siden:

Jeg har mct oil utpå dato...den er like fin og blank uten ubåter:p har vært bare i kjøleskapet....slutett å ta da jeg oppdaget gallestener....redd for å få anfall..skal jeg bare kaste eller kan jeg bruke den i salater??:confused:

nalana sa for siden:

Du må nok kaste den hvis den er gått ut på dato. I hvert fall hvis det er mer enn en uke synes jeg. Har et tips siden det for de fleste kan bli litt mye å fortære en halv liter på den måneden den er holdar.
Når det er gått en måned som er holdbarheten etter den er åpnet, så frys resten ned i isterningspose. :D

Snøhvit sa for siden:

Takk for svar Nalana.:) ..jeg må nok kaste den da...at jeg ikke kom på å fryse ned:D jeg som fryser masse rart;)

Huldr sa for siden:

Mener du den ikke er holdbar mer enn en måned etter åpning, selv om man ikke drikker av flaska? Har en skvett stående i kjøleskapet nemlig, den har stått der leeeeenge (men er ikke utgått på dato).

Synes for øvrig ikke MCT-olje hadde noen som helst effekt på meg, jeg ... Så sånn sett er det ikke så farlig, men tenkte jeg kunne gi den bort hvis noen i nabolaget hadde lyst til å prøve for eksempel ... :dulte:

Moi? Ja, takk gjerne! :D

Huldr sa for siden:

Yes, you baby! :D

Hvis du tør, da ... Den har som sagt stått noen måneder, og jeg kikket på flaska nå - det står ganske riktig brukes innen en måned. Men jeg smakte på en dråpe, og det smakte ingenting.

Har hatt den i kjøleskapet hele tida.

Noen som vet om den blir dårlig?

Altså, det er så strenge merkinger i Norge med utløpsdato atte. De gjorde et forsøk med egg, som såvidt jeg vet har en utløptdato på én måned, men etter ett år så var de like fine!! Så de mente at folk i hvert fall kunne spise dem i et halvt år etter innkjøp, har kanskje noe med at det er konservert og har mye fett i seg, og mct-olje er jo mettet fett, så det skal vel en del til så lenge lokket står tett og etc.
Jeg tar den gjerne jeg:D

Tror også det er best å ta sanseorganene til hjelp om man er usikker. Folk kaster så mye god mat at det er en skam.

Huldr sa for siden:

Jepp, enig med deg :ja:. Men tingen her er jo at den har stått åpna en god stund da ...

Utløpsdatoen er jo uansett langt frem i tid - 2008, tror jeg det var ... synes selve flaska lukter litt "løk", men det kommer nok bare av at den har stått i kjøleskapet.

Det er ikke store slanten altså ... noen spiseskjeer kanskje. Men da får du iallefall et inntrykk av hva det dreier seg om. Kan ta den med når vi treffes igjen :).

Cool, gjerne i løpet av uka!:)

Jorun liker løk:D

nalana sa for siden:

Hmmm, kanskje jeg kan slutte å fryse når det har gått en mnd da? :confused:

Havregryn sa for siden:

Jeg har i sidesynet sett skrevet om cocosa her,men hva gjør den?
Hvordan virket den på deg?
Raser jeg ned i vekt om jeg løper & kjøper?:rolleyes:
Jeg er plutselig blitt desperat..the state of mind forflytter seg med lynets hastighet pr tiden syns jeg,ikke noe arti' det nei.
Jeg spiser smør (tja sånn ca 4 ss meierismør pr dag) og olivenolje når det nå passer slik,og selvfølgelig det som naturlig befinner seg i den maten jeg spiser,men nå etter en god følelse av å ha gått ned,har jeg en vond følelse av å ha gått opp..sutre-sutre

..og nå kunne jeg ha kommet med en lang lang klagende syting og tatt med alt annet i verden jeg syns er vanskelig...(sa jeg navlebeskuende)..men det skal jeg ikke :p

Hei hei!
Jo, jeg synes jeg har hatt en effekt av den, og da jeg ikke spiser kjøtt fra dyr, så hjelper det på litt med ekstra fett. Gikk ned mer den første uka jeg bruikte det enn uka før, selv om jeg spiste nogenlunde likt.

Om du løper hver gang du skal kjøpe noe som helst så kan det jo også ha en viss slankende effekt :lol:

kokkeline sa for siden:

heisann,,,,,, jeg sto stille lenge , så kjøpte jeg oljen for et par uker siden og har gått ned flere kg , dette hjelper tydligvis bra på forbrenningen min i hvertfall . Jeg tar den i protein shake før og etter jobb. mvh meg

Havregryn sa for siden:

Da løper jeg..

Havregryn sa for siden:

Det er det jeg nå har en forhåpning til

Lotusia sa for siden:

Jeg kjøper min MTC olje for AU$14 altså 70 kr.
Kan man kjøpe proteinpulver uten karber forresten??

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.