Jeg har så lett for å få slike hvite sår i munnen... de starter som små blemmer og gjør innmari vondt. Nå har jeg i allefall 7 slike rundt i munnen, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med de... er det noen som har noen råd mot slike sår... det er skikkelig vondt, og jeg har prøvd både cosylan og vademekum. Nå bruker jeg sånn gele som man har på gummene til babyer som får tenner... den bedøver faktisk ganske bra...
Og du hadde prøvd Vademecum? Det er liksom det jeg tyr til for sånne sår: Ren ublandet Vademecum fra flaske (ikke munnspray, det duger ikke) dryppes på såret. Det svir som f, og så forsvinner sårene hos meg.
Hm. Det må være noen riktig resistente sår du har :)
Høres ut som du lider av det samme som jeg har hatt i alle år. Har vært til utredning på odontologisk fakultet tom. Der gikk jeg i perioder på tre uker og kuttet ut bestemte og beslektede matvarer for å finne ut hva som utløste dette. Barna mine har også fått dette, dessverre. Det eneste som hjalp av alt det jeg prøvde var å bytte tannkrem. Bruker nå kun Zendium, den er den eneste på markedet uten såpe i. Og vi er ytterst sjelden plaget lenger, før hadde vi det konstand ett eller flere steder i munnen, nå konner det kun en sjelden gang, spesielt hvis vi biter oss eller klorer oss i munnen. After heter det vi har...
jeg bruker jo bare zendium og king fisher tannkremer, og de har ikke såpe i seg, men jeg bruker de for å ikke få gule tenner pga det skyllemidlet da...
Hei!
Jeg har slitt med det samme, bruker Zendium men får slike sår rett før mens uansett (pga lavere imunforsvar i denne perioden er meg fortalt). Jeg smører sårene med alovera juice og det virker! Men merk deg at salver,geleer eller kremer ikke er brukenes her, bare juicen! Jeg bruker også en tannkrem med aloevera, men pusser tennene med Zendium først fordi jeg ellers får dårlig ånde. Tannkremen heter: Aloe Vera Body Shape Tannpasta Gele. Eneimportør: Good Shape Trading AS, 2630 Ringebu, tlf 61 28 18 50:goodluck:
Aner ikke prisen men de varer veldig lenge. Trenger bare å bruke det til det går over, vanligvis 2-3 dager. anntar at juicen blir det billigste alternativet. Det kan kjøpes på helsekosten mens tannkremen må bli tilsendt.
På helsekosten har de mange tannkremer uten såpe, ikke alle er så dyre. Hva med å prøve tannkremen for barn fra Weleda? Tror det var ca 30 for en tube, noe mindre enn Sensodyne, men ikke så dyrt like vel synes jeg. Ellers er tannkrem med aloe-vera og solhatt mulig å få +++ limer inn en lenke på ideer til hva du kan spørre etter. Dessverre var ikke den siden så god på produktinfo, men det kan du sikekrt søke på om du er interessert : kinsarvik.no/visNettbutikk.aspx?gruppeID=11&katID=24&n1=8&n2=11
Longovital har jeg fått høre skal hjelpe. Tabletter som man kan kjøpe på butikken hvor de har en del vitaminer og sånt. Mamma, som jobber på tannlegekontor, sier iallefall at det skal hjelpe, selv om jeg ikke har prøvd det selv enda.
Jeg får de nå bare når jeg kjører ting i tannkjøttet, eller er og tar bilder hos tannlegen og sånt, men absolutt ikke godt!
For min del er det en allergireaksjon. Det tok lang tid å finne ut det, men jeg fant til slutt ut at jeg fikk sånne blemmer når jeg spiste eller drakk noe med citrussyre - appelsinjuice, for eksempel.
Prøv å finn ut om det er noen matvarer du reagerer på, har du spist noe du ikke spiste tidligere da du fikk sårene?
longovital har alltid hjulpet meg. og sambo og. hver gang vi begynner på disse så tar det kun ca 1 1/2 dag før den eller de er vekke.
og de er ikker dyre og veldig drøye i bruk, perfekt for en slunken lommebok :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.