< Tilbake til oversikten

Ferietid , hva er lurest?

Fredrikke sa for siden:

skal snart på ferie , 2 uker og kommer til å gå ut av ketolysen .I den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaringer å dele om hva som er lurest å gjøre ang kosten.

Har lyst til å fortsette vektnedgangen selv om jeg går ut av ketolysen .

Tenker meg et kosthold ala south beach dvs proteiner , karbohydrater fra grønnsaker og lav fett produkter.
har noen evnt andre forslag?
har noen erfaringer å dele med meg?

mam sa for siden:

Vet du, det syns jeg høres lurt ut! :goodluck: Jeg ville ha gjort det samme, eller tenkt mere Fedon. Når en ikke er så nøye på karboene, må en spise mindre fett. Både Fedon og South Beach er sikkert bra.

Torkil sa for siden:

Hei
Skei ut, men ikke for mye! Nyt maten men la stadig poteter, lyst brød etc ligge igjenn. South Beach eller Fedon kan være OK. Og prøv å få til daglig mosjon. Kanskje du bare går opp 2-3 kg på 2 uker svt. det som må forventes når man fyller glykogenlagrene. Går du videre med diett hjemme vil disse kiloene forsvinne ganske fort.
Skeier du totalt ut med iskrem, sukkerbrus, desserter, chips, pasta en mass etc kan du gå opp 4-7 kilo, og de tar det lenger tid å bli kvitt.

God ferie.

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.