< Tilbake til oversikten

Ketolyse og Spinning

Lucia sa for siden:

Hei igjen, Jeg lurer på hva slags erfaringer dere har på spinning og ketolysekuren. Jeg har trenet nå i over et år (vekter) og spinnet 2 dager i uka. Har gjort det samme nå de to første ukene i ketolysekuren og synes det går veldig bra, merker at energinivået ikke er helt på topp men en akseptabelt nivå. I boken står det at man ikke vil ha den normale evnen til maksimal fysisk utfoldelse, og det advares mot det da det kan medføre alvorlig utmattelse og ubehag, men når jeg ikke føler det sånn er det helt ok å fortsette da tro ? Andres erfaringer ? :)

mam sa for siden:

Jeg vil tro at kroppen din sier ifra hvis du presser den for mye. Du er veltrent i utgangspunktet og tåler sikkert mer. Rådene i boken er sikkert for å advare kraftig overvektige som både begynner i ketolyse og trene samtidig. Kjenn etter hva du tåler og ikke overbelast kroppen. :)

Torkil sa for siden:

HEI
Godt svar fra MAM. Du får kjenne det om du tar deg ut for hardt, jeg tviler på at spinning går greit.

Når det er sagt er også med den moderate mosjon man forbrenner fett - uansett slankefilosofi - og det er vel fett vi ønsker å bli kvitt.

Vennlig Hilsen
Torkil :)

nita58 sa for siden:

Hei!;)
[color=#ff0000][/color]
Du kjenner best til kroppen din, så lytt til den!
[color=#ff0000][/color]
Jeg går nesten hver dag 1 time i høyt tempo, og de dagene jeg ikke kan ta meg en tur, så tar jeg meg en tur på ergometersykkelen i 30 min og øvelser hjemme. Har nå begynt med å gå med staver som gir et bedre "kick", og jeg kan gå raskere i 1 time.
[color=#ff0000][/color]
Noen dager går det tregt, da tar jeg det roligere og gir "jernet"da jeg føler at jeg har masse energi!
[color=#ff0000][/color]
Lykke til med treningen!:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.