< Tilbake til oversikten

Vondt i magen av karbo ...

guro_no sa for siden:

Igår var det en veldig varm og fin sommerdag her, så jeg bestemte meg for å "sprekke" litt, med å ta et par halvlitere og å spise ute. Det var kjempekoselig, men jeg spiste brød og idag spiste jeg to skiver brød og drakk ett glass melk.
Men fy f.., nå har jeg skikkelig vondt i magen, oppblåst og knip.
Lurer på om det er karboene som gjør det?

Er ute av ketose, men starter på ny frisk i morgen!! Har gått ned over 5 kg siden jeg startet, så jeg skulle belønne meg selv med litt brød og melk....Snakk om belønning, men, lysten på slikt er iallfall borte:o
Så aldri så galt at det ikke er godt for noe:)

Nille sa for siden:

Ja, det er nok karbene/melet/stivelsen i brødet som skaper disse problemene. Det er mange av oss som har det på samme måten !

sma sa for siden:

Hva med å finne noe annet å belønne deg selv med enn mat? :)

Noen øl tar jeg også når det er veldig varmt ute, men da av lavkarboølet. Det smaker fortreffelig! :D

Georgine sa for siden:

Man lærer etter et par slike :lol:

Det er viktig å kutte ut båndet mellom belønning og mat. Mye bedre å belønne seg med ett nytt plagg ettersom vekta går nedover ;)

Torkil sa for siden:

Hei
Når man er på en kostindisert-ketose-kur opplever de fleste en sprekk og da kjenner man mageknip, rumling i magen, dårlig samvittighet og taperfølelse, av de raske karbohydrater.
Er man bevisst på dette kan en slik sprekk bli som noe positivt. Man erfarer at sukker og raffinert stivelse (siktet mel, lys pasta, potet, polert ris etc.) ikke er noe kroppen har godt av, og da blir man "vaksinert" mot sprekker senere og man får lettere ved å velge lavglykemisk mat ETTER kuren.
Se de positive sidene i sprekken!
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.