Jeg har tenkt å ta en lokkebiff, og da må mitt enorme forbruk av lightbrus gå. Jeg mistenker det for å gjøre meg mer sulten, og fucke litt med vekttapet mitt.
Så, dere der ute som har kvittet dere med søtstoffene- hvordan gikk det? Jeg sluttet å røyke for en måneds tid siden, kan ikke være så mye vanskeligere enn det?
Jeg kjører Lokkebiff, og drikker minst 1,5 lilter cola light om dagen, i tillegg til 3 liter vann....
Funker fint for meg!!! Jeg går forholdsvis fort ned...
Hei :) Har aldri røkt, men kutta søtstoff. Det var enklere enn å kutte brød og andre karbohydrater. Kjenner igjen det du skriver om sultfølelse. Lykke til!
Dersom du vil kutte ut, så gjør det "hardt og brutalt" og ta den hodepinen det medfører etpar dager, istedet for å "seigpin" deg ved å trappe ned...
Jeg har prøvd begge deler, og det beste er førstnevnte!!
Du har nok rett i at det gjør deg mer sulten. Søtstoff lurer kroppen til å tro at den får i seg sukker, og den produserer dermed insulin til å ta seg av det. Men når det lovede sukkeret aldri ankommer, går blodsukkeret ditt lenger ned enn planlagt og du vil kjenne behov for mer mat.
Og nei, det kan umulig være vanskeligere å kutte på lightbrus enn å slutte å røyke. Jeg kuttet ut lightbrus for 10 (:eek::eek:) år siden og husker egentlig ikke at det var så innmari vanskelig. Bare gjør det du! :):)
Et godt råd er å PIMPE vann HELE dagen de to-tre dagene det tar å komme seg gjennom abstinensene!
[size=3][/size]
Drikk, drikk, drikk, selvom du ikke er tørst!!! Dette vil lette hodepinen betraktelig!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.