< Tilbake til oversikten

Hvordan avvenne seg fra pepsi max/koffein?

Sugarpill sa for siden:

Jeg har tenkt å ta en lokkebiff, og da må mitt enorme forbruk av lightbrus gå. Jeg mistenker det for å gjøre meg mer sulten, og fucke litt med vekttapet mitt.

Så, dere der ute som har kvittet dere med søtstoffene- hvordan gikk det? Jeg sluttet å røyke for en måneds tid siden, kan ikke være så mye vanskeligere enn det?

moinx sa for siden:

Jeg kjører Lokkebiff, og drikker minst 1,5 lilter cola light om dagen, i tillegg til 3 liter vann....
Funker fint for meg!!! Jeg går forholdsvis fort ned...

BiB sa for siden:

Hei :) Har aldri røkt, men kutta søtstoff. Det var enklere enn å kutte brød og andre karbohydrater. Kjenner igjen det du skriver om sultfølelse. Lykke til!

Nannah sa for siden:

Lurer fælt på hvordan man tar en lokkebiff:D....enlighten me !!

moinx sa for siden:

KUN kjøtt egg og vann....

Nannah sa for siden:

uff da!! :S

Funker det?

nøtta sa for siden:

gid noen hadde en enkel oppskrift ! Ziggy laget en plan for hvordan han skulle kutte det ut i sin dagbok ...

Hvor er Ziggy foresten ?

moinx sa for siden:

Yes, funker som F***!!! Det har jeg lurt på oxo....

lokkebiff sa for siden:

Har sett at han har vært innlogget, men han gir ikke lyd fra seg!! :confused:
Kanskje han skal avvennes fra oss også...!? :snurt:

moinx sa for siden:

Jeg har etterforska litt, og det siste innlegget er fra 14.mai....
Hmmmm, lage en egen tråd på "hvor er Ziggy?"

lokkebiff sa for siden:

...og sist han var innlogget, var igår kveld kl 19.45, så han er her!!

lokkebiff sa for siden:

Samme som med kjøtt: rent!!

moinx sa for siden:

Aah, kan ikke skjønne han ikke vil snakke med oss, sikker på at han spionerer......
Men nå herper vi tråden...

Sugarpill sa for siden:

Men når noen drikker 6 liter om dagen er det noe galt!

Vurderer nesten å tillate meg en flaske om dagen. Kanskje jeg kan slippe unna den værste hodepinen da.

moinx sa for siden:

6 liter???
Kan du ikke drikke 1 flaske brus og 3 med vann da???

lokkebiff sa for siden:

Dersom du vil kutte ut, så gjør det "hardt og brutalt" og ta den hodepinen det medfører etpar dager, istedet for å "seigpin" deg ved å trappe ned...
Jeg har prøvd begge deler, og det beste er førstnevnte!!

lokkebiff sa for siden:

DET skjer jo ellers aaaaldri med oss to....:lol:

moinx sa for siden:

:lol::lol::lol::lol::lol:
Forfølger hverandre og lager liv her og der.....:lol:

lokkebiff sa for siden:

Ai lååååv it!!!:ja: :love: :lol:

moinx sa for siden:

Ditto :love::love::love:

donjuanwannabe sa for siden:

Hodepinen går over, vær tålmodig.

Eilan sa for siden:

Signerer. Skal du kutte, kutt. Det blir hodepine åkkesom. Og om du kutter tvert, går den raskere over! :):)

Eilan sa for siden:

Du har nok rett i at det gjør deg mer sulten. Søtstoff lurer kroppen til å tro at den får i seg sukker, og den produserer dermed insulin til å ta seg av det. Men når det lovede sukkeret aldri ankommer, går blodsukkeret ditt lenger ned enn planlagt og du vil kjenne behov for mer mat.

Og nei, det kan umulig være vanskeligere å kutte på lightbrus enn å slutte å røyke. Jeg kuttet ut lightbrus for 10 (:eek::eek:) år siden og husker egentlig ikke at det var så innmari vanskelig. Bare gjør det du! :):)

lokkebiff sa for siden:

Et godt råd er å PIMPE vann HELE dagen de to-tre dagene det tar å komme seg gjennom abstinensene!
[size=3][/size]
Drikk, drikk, drikk, selvom du ikke er tørst!!! Dette vil lette hodepinen betraktelig!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.