Jeg har spist 1 egg, 1/2 boks tunfisk og blandet salat, kansje en dyptallerken til sammen. Hjertesalat, rosso, rå løk, paprika.
Så spiste jeg ikke mere før 1 1/2 bit laksefilet med seterrømme, blomkålbuketter med smør og et par salatblad. Når jeg sier biter, så mener jeg av de som selges i 4-pack fra frysedisken.
Det er dagens mat, og jeg har ikke spesielt lyst på mer mat. Har syklet til barnehagen med to barn i tilhenger, og gått 2,5 km til byen. Mange kilometer til med all traskingen rundt i timesvis. Og klipt litt plen.
Lurer på om dette er positivt eller negativt for vekta?
Det store poenget her er om du har gått noe sulten? Har du det, så er det ikke bra:o..! Men om du ikke har opplevd sult, så tror jeg du går klar. Det er liksom det det hele handler om. Ikke alltid lett å vurdere hvor mye eller lite folk skal spise, så det generelle mantraet her er å spise til du er behgalig mett, spise når du begynner å bli sulten og drikke masse vann:)
Da har det lite for seg å telle kalorier. Noe mat er mer energirik enn andre.
Nei, jeg er mest sånn blæ når jeg tenker på mat. Vil bare bade i et basseng med yoghurt! Både for avkjølingen (solbrent rygg) og for den friske smaken. Tror pinadø jeg tar meg en Yoplait 0,1 i dag.
Jeg orker bare ikke å regne ut hverken kalorier eller karbo. Tror jeg spiser under 15 g karbo og litt lite kalorier. Men det var mye olje i tunfisken da, det må vel mette endel. Får vel se om vekta står i ro eller om det krymper en magisk cm fra magen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.