< Tilbake til oversikten

Liten matlyst i varmen

mam sa for siden:

Det er vel ikke bare meg som spiser lite?

Jeg har spist 1 egg, 1/2 boks tunfisk og blandet salat, kansje en dyptallerken til sammen. Hjertesalat, rosso, rå løk, paprika.

Så spiste jeg ikke mere før 1 1/2 bit laksefilet med seterrømme, blomkålbuketter med smør og et par salatblad. Når jeg sier biter, så mener jeg av de som selges i 4-pack fra frysedisken.

Det er dagens mat, og jeg har ikke spesielt lyst på mer mat. Har syklet til barnehagen med to barn i tilhenger, og gått 2,5 km til byen. Mange kilometer til med all traskingen rundt i timesvis. Og klipt litt plen.

Lurer på om dette er positivt eller negativt for vekta?

xtra sa for siden:

Jeg er aldri plaget med dårlig matlyst :o

Men du kan jo regne sammen og se hvor lavt du kommer i kalorier med det matinntaket du har nå. Du vet sikkert selv hvor lavinntaksgrensa di er?

Photobscura sa for siden:

Det store poenget her er om du har gått noe sulten? Har du det, så er det ikke bra:o..! Men om du ikke har opplevd sult, så tror jeg du går klar. Det er liksom det det hele handler om. Ikke alltid lett å vurdere hvor mye eller lite folk skal spise, så det generelle mantraet her er å spise til du er behgalig mett, spise når du begynner å bli sulten og drikke masse vann:)
Da har det lite for seg å telle kalorier. Noe mat er mer energirik enn andre.

mam sa for siden:

Nei, jeg er mest sånn blæ når jeg tenker på mat. Vil bare bade i et basseng med yoghurt! Både for avkjølingen (solbrent rygg) og for den friske smaken. Tror pinadø jeg tar meg en Yoplait 0,1 i dag.

Jeg orker bare ikke å regne ut hverken kalorier eller karbo. Tror jeg spiser under 15 g karbo og litt lite kalorier. Men det var mye olje i tunfisken da, det må vel mette endel. Får vel se om vekta står i ro eller om det krymper en magisk cm fra magen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.