Her er min variant av ziggylapper...synes de mister litt av vaffelpreget
og blir mer brødaktig ..
1 boks cottagecheese
6 egg
20 g hvetekli
2 toppede ss soyaproteinpulver
100-150g revet ost.
ca 1 dl vann
litt salt...krydder efter hvad du skall bruke de til
jeg bruker alltid litt oregano..synes det tar bort soyasmaken.
Kjør eggeplommer,cottagecheese,vann, kli, soya og krydder i foodprossesor til en glatt røre
Pisk eggehvitene helt stive og bland inn røren og revet ost.
stek på bakepapir ca 25 min 175
Disse blir nøytrale på smak og er utmerkede som hamburgerbrød
lr pølsebrød...eller bare m pålegg på.:)
Jeg lager originaloppskriften, men med halvannen pakke kremost fra tine med urter i stedet for cc, og så har jeg i to ss linfrø og to ss solsikkekjerner i.
Anbefales!
Jeg synes de blir for bløte med kremost..men kanske hjelper det med en ss glutenmel? For smaken har jeg byttet til Multipowers dyreste soyaprotein...mye bedre smak på den! Hundre kroner dyrere, men den er jo drøy i bruk da! :)
jeg også syntes det, men fant ut at om jeg lot dem ligge å tørke på risten ute ganske lenge (noen timer i alle fall) så blir de ganske sprøe, og alldeles ikke bløte!!
Nå har jeg prøvd disse, de ble kjempefine. TaKK! :)
Jeg hadde nok enda litt mer kruskakli enn det står i denne oppskriften også, så de ble ikke blaute overhodet.
Har ikke prøvd det nei, men jeg ville tippe at røra da ble mye mer flytende. Når jeg tilsetter osten, ser jeg at den blir mye mer kompakt med en gang. Det kan også da være at ikke lappene henger så godt sammen når det blir stekt.
Men det er bare en ting å gjøre for å være sikker: Prøv det. Det går jo an å lage bare en liten porsjon og se hva som skjer?
6 egg
2 dl rømme
1 dl fløte
50 g malte solsikkekjerner
3 store ss wey-protein
1 stor ss glutenmel
1 ts bakepulver
200 g revet mild hvit ost
kjør frø,pulver,rømme,fløte og eggeplommer i foodprossesor
stivpisk hviter og bland i sammen med revet ost.
sett klatter på bakepapir...dette blir 18 stk
Å, Dette må jeg prøve. Er så glad for oppskrifter.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.