Jeg er ny her på forumet. Har lest Skaldemans bok, og har tenkt å prøve opplegget. Jeg bør nok ned 30 kilo... :(
Er det mange av dere som i overgangen til nytt kosthold tok blodprøver for å ha noe å sammenlikne med (for å se evt forbedring i blodverdiene)? Hva er det man skal måle da, bortsett fra blodsukkeret? Kan man bare be fastlegen sin om å få tatt disse prøvene? Og hvor lenge bør man vente før man sjekker om det har blitt noen forbedring?
Jeg begynte med Skaldeman-mat for en stund siden, men tok en pause etter bare ei uke fordi jeg følte meg så dårlig; fikk diare og frosne fingre + kvalm... Jeg har lest her om andre som har lignende problemer, men hvor lenge varer denne overgangen varer? Nå er jeg uansett motivert igjen! :D
Det første jeg tenker på at at det gode og den dårlige kolestrolet er viktig å se på. Har ikke tatt blodprøver i forb. med dietten så jeg er usikker på hva annet som bør sjekkes..
Åååh, jeg huske snart ikke lenger, en masse prøver, men iallfall blodsukker (glykemisk test), kolesterol, leververdier tror jeg, blodtrykk, det er det jeg husker.
Stå ut overgangen, så får du det så godt når det er over! Diare er ikke noe særlig, det vet jeg alt om, men magen regulerer seg etterhvert. Det er ikke bare bare å skulle gå fra å brenne energi fra overfylte glykogenlagre til å brenne sitt eget kroppsfett:)
Men når du har såpass med overvekt, så anbefaler jeg et legebesøk og prøver UANSETT!!! Kjempeviktig!
Jeg er helt ny her inne, men har prøvd meg på Atkins i ca 6 mnd, og gått ned 25 kg. Nå har jeg den siste tiden følt meg litt dårlig, og endte dermed opp hos legen. Blodprøver taes i hytt og pine, og jeg må bl.a ta EKG.... Synes ikke dette er noe moro, og er livredd for at ting ikke skal være bra.. Noen som har opplevd at diettene (ansett hvem man har valgt å følge) ikke har ført med seg bare bra opplevelser?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.