< Tilbake til oversikten

Om full bukplastikk og ferie … (haster litt!)

Borealis sa for siden:

Jeg har mulighet til å få time til full bukplastikk, 26.juni...har sendt inn bilder osv. Men nå skal vi dra på ferie den 2-3 juli...kjøre i bil fra Harstad og sørover...Blir vel 2-3-4 overnattinger, vi tar det rolig mtp ungene.

Men, det jeg lurer på er, -dere som har gjennomgått dette: Greier jeg det, sitte i bil- en uke etter operasjonen?

Må nevne at jeg var svært sprek etter keisersnittet.

Takknemlig for raskt svar!

Ps. Når vi er framme, er vi hos min snille svigermor, og da kan jeg hvile...;-)

Borealis sa for siden:

Jaja, ingen svar.
Men, jeg har bestemt meg for å vente til september...men da...;)

Iset sa for siden:

Godt du bestemte deg for å vente, for jeg tror ikke du hadde fått den beste ferien altså. Har snakket med endel som har tatt bukplastikker, og de var svært slitne og hadde vondt lenge etterpå. Ikke alle har like mye smerter, men du er ikke helt 100 % i en ganske lang tid etterpå, altså. Tror dette er en større operasjon enn et keisersnitt.

Hilsen ei som også sannsynligvis skal under kniven om et par år (må bli gravid et par ganger først, hehe).

garlic sa for siden:

Hei, nå er det ganske snart 1 år siden jeg tok bukplastikk. Kjørte da fra Vesterålen til Tromsø, og kjørte hjem igjen dagen etter operasjonen. Synes det gikk fint. Det verste for meg de føste dagene var å være i bevegelse. Å sitte rolig i bil gikk helt fint.
Lykke til. :p

Borealis sa for siden:

Får jeg spørre, om det var på Stokkan Klinikken du var? Fornøyd?

Tuttan sa for siden:

Det er veldig individuelt hvor lang tid man bruker på å komme seg etter en sånn operasjon. Har hørt om de som er tilbake på jobb etter en uke og er i fin form.

Etter min bukplastikk tok det tre uker før jeg kunne begynne å jobbe igjen, og selv da hadde jeg vondt på slutten av dagen. Var også veldig hoven ganske lenge.

Ut fra min erfaring tror jeg du har tatt en riktig avgjørelse.

Det hadde vært synd å ødelegge hele ferien i tilfelle du er uheldig og bruker lang tid på å bli bra. Sommeren er for kort til det.

Dessuten må du vel vente 6 uker før du kan bade også....og da er jo sommeren nesten over... Mener at du må være forsiktig med solen også en stund også, men det var ikke aktuellt for meg siden jeg opererte i oktober.

Jeg var forresten også veldig sprek etter første keisersnitt, men ikke etter det andre.....

Borealis sa for siden:

Takk for råd/svar.
Ja, jeg tror det ble rett avgjørelse, både for familien og meg selv!:)

stinasol sa for siden:

Heisann ,sorry ikke sett denne før nå :(
Jeg kan jo bare snakke for meg selv men
3 dager etter min buk plastikk var jeg
akkurat som før..og siden har jeg
ikke hatt noe ubehag i forbindelse med
buk plastikken,men som jeg har forstått
så er det veldig sjelden at dette skjer.
Det er mange som sliter" i 4-6 mnd etter
op. også,så du gjorde sikkert lurt i å vente
(i tilfelle:o )
[size=4][/size]
lykke til med operasjonen og ha en strålende
ferie :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.