< Tilbake til oversikten

Har jeg skjønt det?

Glade-Gry sa for siden:

Nå er dag 1 unnagjort og jeg har spist følgende:

Frokost:
2 speilegg stekt i meierismør og 4 skogsbacon (korte men tykkere skiver)

Lunsj:
Spekeskinke, issalat, bittelitt avocado.

Mellom-måltid: 7 skiver Norvegia.

Middag:
Kyllingfiletstrimler (1 kyllingfilet), salat, litt paprika, litt agurk, fetaost, 1/2 ss hamburger-dressing
Dessert: 8 jordbær, 1/2 ss royal is.

Kvelds:
Spekeskinke og eggerøre (2 egg), litt fetaost.

DET VAR DAGENS...

Føler meg litt kvalm og rar i magen, men det kan like godt være vitaminene jeg tar, (ketolysetablettene), for jeg har reagert på vitaminer tidligere, med kvalme... men tar de allikevel, skal bare bli flinkere til å ta ETTER frokost og rett etter kvelds...

Er jeg på rett vei??

Har tvillinger på halvannet år, så jeg er ganske aktiv i det daglige, skal legge inn 45 minutter skogstur daglig også!!

:p

tech sa for siden:

Ser bra ut det der, men pass på å spise godt og variert med grønnsaker! :)

lokkebiff sa for siden:

Ehh.. Jordbær og is....??

Glade-Gry sa for siden:

... jordbær er vel lov? så lenge det er litt?

Jeg hadde på forhånd sagt ja til en middagsinvitasjon i dag, og derfor tok jeg da 1/2 ss is.. må jo ha vært maks 15 gram, og jeg regnet det til å bli 3 karb cirka... ( bare isen)..

Men is blir ikke noe hverdagskost, heller ikke jordbær..

I morgen skal jeg ha karbonadedeig krydret med litt urter, blomkål, broccoli og bacon, gratinert med ost.. det blir snadder tror jeg.. :)

donjuanwannabe sa for siden:

Skal du ha karbonadedeig fordi det er sunnere enn kjøttdeig, eller valgte du bare karbonadedeig uten noe spesiell grunn? Hvis det siste så bare overse mitt spørsmål. :)

Og det med kvalme går over etter noen dager som regel.

Smula sa for siden:

Jeg kan utmerket godt spise jordbær og fløte en gang eller to i uken og likevel gå ned. Så langt iallefall, da. Jeg har forstått det slik at folk reagerer forskjellig på både jordbær og meieriprodukter... men isen, ja - den bør du vel absolutt stå over.

...så forresten at på oppskriftsforumet er ligger det flere hjemmelagde iskremsoppskrifter. :p

Photobscura sa for siden:

Synes dette ser riktig bra ut, men er klart enig om jordbærene og isen, men skjønner anlednignen, og synes du var flink som begrenset deg. Det blir lettere etter hvert.
Men jeg ville gå over alle dressinger, særlig om den heter "hamburgerdressing" med lykt og lampe (er det det heter?!?!?), da de som regel er noen små skjulte sukkerbomber. Man putter liksom sukker i alt... Håpløst!
Men lag deg dressing av creme fraiche eller seterrømme! Mye friskere, og så kan man putte opp i alskens kryddersnadder, urter etc..
Leste et tips om en god dressing her inne, rømme med eddik, splenda (kunstig søtning) og arurk! Har ikke testa det selv enda, men det høres vitterlig godt ut:ja:

Kvalmen kan forøvrig komme av omstilling av forbrenning, nå som du tømmer sukkerlagrene dine! Man føler seg ofte litt slapp/kvelm/har hodepine/rar ånde, noen dager, kortere eller lenger avhengig av rent individuelle variasjoner. Men det går over, og snart vil du føle deg pigg!!

moinx sa for siden:

Jeg tror jeg ville valgt kjøttdeig!

Smula sa for siden:

Dressinger, ja!
Vil bare si at jeg bruker Mills Rømmedressing på flaske. Den er god.
Nå husker jeg ikke i farten antall karber, men jeg VET at jeg sjekket det før jeg kjøpte den og at det ikke var mye. Så den går det fint an å bruke.

Torkil sa for siden:

Hei
Du er godt i gang og har skjønt poengene, hold fettprosenten i maten høy, altså kjøttdeig fremfor karbonadedeig.
Rømmedressingen mener jeg har 7 gram KH/ 100 gram, det går jo i begrenset mengde, ellers lag din egen.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.