Klippet fra et mammaforum jeg er på..
"Jeg har lest i en bok om denne type diett. Jeg vil opplyse om at den faktisk bryter ned muskelmasse i kroppen din. Når du er i ketose raser du ned i vekt, men kroppen tærer på muskelmasse og det vil man vel ikke. Hjernen trenger glukose og trenger karbohydrater for å danne dette. Når kroppen ikke får karber tas det fra muskelmassen og omdannes til glukose slik at hjernecellene får nok til å utvikle seg.
Bare så du er klar over det. Kuren er veldig effektiv når man vil miste mange kilo på kort tid. Men du mister muskler, og ikke fett. Og dette gjør at du får lavere forbrenning på sikt fordi muselmassen blir mindre." [color=#000080][/color]
:confused: :eek: Hvordan bok er det denne personen kan ha lest??
MÅ si jeg ble litt provosert for dette skremmer jo andre som vurderer å starte på kuren..
Herregud så tragisk. Det er jo omvendt, dette er jo den beste måten man kan UNNGÅ å miste muskler via slanking på. Hva slags forum er det? Noen må jo svare neket.
Nå vil Likkebiff også være i det forumet å følge med på action når Iset forsvarer lavkarbo-kostholdet!!!:D
[font=Comic Sans MS][/font]
Iset, du må oppdatere her hvordan det går, dersom du gidder....:o
Åh? Jøss. Man trenger ikke være registrert for å lese eller skrive der heller. Gå inn på www.nybaktmamma.com og på forumet for vanskelige følelser og pinlige spørsmål.
Nå fant jeg den!! Tullvas!! Tenk å skrive noe slikt!?:(
BTW:
DETTE er et ryddig og oversiktlig forum!!
Er glad jeg holder hus her!!:D
Jepp, nå fikk jeg, nok en gang, bekreftet HVORFOR jeg ikke er aktiv på NM... er mye shit kasting, påstander osv der inne og det gir meg så lite... liker at ting er litt mer seriøst..
Vel... i et forsøk på å legge to og to samme og få tilnærmet fire... I boken står det grundig forklart hvordan denne kuren fungerer.
Dersom noen ønsker å motstride prinsippene som denne kuren går ut på, holder det ikke bare å påstå at kuren tærer på muskler og ikke fett, når prinsippene bak denne kuren redegjør grundig for hvorfor den IKKE tærer på muskler og kun på fett.
Personen som påstår det motsatte må utdype sin påstand ved å tilbakevise det vi allerede har fått beskjed om. Å slenge ut av seg påstander uten grunnlag er ikke holdbart.
Jeg velger isåfall å vente til jeg får en god begrunnelse for det motsatte.
Det virket veldig spesielt. Også hun stakkeren som lurte på hordan hun kunne gå ned i vekt - raskt. Også får hun svar som er så uintelligente at de like godt kunne skreve "Bare slutt å spis i en mnd. Sult deg selv. Og løp i høy intensitet minst 20 timer om dagen. Da går du ned i vekt og kommer inn i kjolen din" Pliiiiiiis. Det blir pinlig. Stakkar alle uvitene. Burde nesten opplyst, men det virker så håpløst når det legges inn informasjon om Ketolysekuren alla det som er blitt gjort. Arg. Jeg vil legge inn en tråd om barneoppdragelse hvor jeg hevder at grensesetting og konsekvenser ødlegger barna. At det beste er at de styrer huset og tar alle avgjørelser. "Foreldre- la barna ta ansvar for egen oppdragelse fra 1 årsalderen!! Det er det eneste riktige" Frustrert - ja!
Kjenner at jeg både blir provosert samtidig som jeg sitter og humrer og ler over påstandene som kommer fram.
Hva med denne: Innvendinger mot ketogene dietter: - Ketonene er ikke like bra brennstoff for hjernecellene som glukose, man blir slapp og trett, og evnen til problemløsning påvirkes negativt.
Eller hva sier du - Duracell-Gerd? Du er jo virkelig "skrekk-eksempelet" i så måte! ;) :D
Nokadietten ja. Artig. Kan tro de skjelver i buksene nå som flere og flere faktisk finner ut at man går like raskt (og mer varig og sunt) ned i vekt med lavkarbo som med disse forferdelige shakene. :lol:
hehe sant så sant. Hvordan er det med Nutrilett, eller Cambridge? Selges disse fortsatt? Jeg gremmes enda over min periode med pulverkur. Den varte i 14 dager og da jeg slutta var jeg helt gal! Spiste vanlig mat igjen og da spiste jeg det dobbelte av det jeg gjorde før pulverperioden en stund, greide ikke å stoppe! Husker jeg spiste 1 landgang før pulverkuren til ett måltid, men etter pulverkuren måtte jeg ha 3!! Helt klikk i hjernen. Gikk opp igjen at med renter ja. :mad:
Forresten hva heter tråden dere snakker om? Den skulle jeg ha likt å lest!
Hei
Jeg var inne i og skrev litt, men så siden at det allerede var lagt inn gode svar. Det er synd hvis uvitenhet og manglende kunnskap ( hos ernæringsfysiolog :eek: ) skal hindre andre i å oppleve gleden ved en enklere vei til det lette liv.
Flott at noen følger godt med.
Vennlig Hilsen
Torkil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.