Havregryn sa for siden:
Kan man bruke eddik?
Hva er det egentlig laget av ?blond
Jeg liker godt en og annen gang lage sursøt dressing av craime fraiche med litt eddik& sukketter...
er jeg helt på tryne da tro?
Havregryn sa for siden:
Kan man bruke eddik?
Hva er det egentlig laget av ?blond
Jeg liker godt en og annen gang lage sursøt dressing av craime fraiche med litt eddik& sukketter...
er jeg helt på tryne da tro?
Photobscura sa for siden:
Eddik inneholder ikke karbohydrater. Ei heller fett og proteiner. Ingenting omtrent, bortsett fra eddiksyra.
Eddik lages enten ved gjæring, noen finere eddiker, altså vinedikk lages ved at man setter hvitvin til lufting, så den blir sur. (Vinegar betyr sur vin, har jeg hørt...!)
SÅ dette kan du fint bruke.
Hilsen knowitall:)
Sol-Angelica sa for siden:
Så på tvn i dag at edikk-kapsler blir brukt for de løser opp fettet i kroppen. En dokumentar om spiseforstyrrelser.
Det er jo ikke nødvendig om man går på lavkarbo! Da løser fettet seg opp på naturlig vis.
Jeg tror du tenker på epleeddikk. Det er sunt på andre måter, og godt for fordøyelsen, det hjalp meg en gang i tiden også.
Men de fordøyelsesproblemene er ikkeeksisterende nå, fordi jeg har kutta ut en del matvarer jeg ikke tåler.
Man skal ikke tro på vidunderkurer. Det eneste som hjelper over tid er å finne et vis å snu kostholdet på som er positivt og fungerer for deg, og holde seg til det resten av livet.
Havregryn sa for siden:
Tusen takk for svaret :)
Det smaker aldeles nydelig med sursøt rømme/craime fraiche over issalat til f.eks laks...
tralalala
nå ble gryne' gla'
:stortsmil
Takk for tips btw, må prøves:ja:
Bruker du splenda, da, eller? Hvor mye av det i tilfelle, og hvor mye eddik?
Iset sa for siden:
Jeg lager som regel alltid agurksalat med rømme i. Nydelig til fisk og egentlig alt mulig. Blander vann med litt eddik, jeg liker det ganske surt. Så har jeg litt splenda oppi, blander inn rømme og har agurken i tynne skiver oppi.
Rømmesalat er snadder, samme fremgangsmåte som oppfor, men bruk masse isbergssalat.
Havregryn sa for siden:
Jeg bruker sukketer(natrena) fordi jeg syns de smaker bedre enn splenda,men det er vel en vane/smaks sak:)
Jeg er ikke helt kjent med forskjellen på sukketter og splenda,men innbiller meg at natrena er bedre(?)
Jeg løser de opp i en dært kokende vann før jeg har i eddiken..også videre inn i rømmen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.