< Tilbake til oversikten

Uvel!

Enid sa for siden:

Alt har gått strålende hittil, men i dag har jeg vært skikkelig uvel!
Sulten, kvalm, hodepine, skjelven, slapp, urolig... Prøver å ikke frike ut men tenke at det sikkert går over. Noen andre som hadde det sånn i ketose/ begynnelsen av Eurodietten??

Huldr sa for siden:

Stakkars deg! :klem:Føler med deg ... Her er litt av mine erfaringer:

Dette er vel å banne i kirka, men ... ta deg noe med karber i! Vil tro at det går bedre da. Det er nok hjernen og kroppen som har trøbbel med overgangen fra sukkerforbrenning il fettforbrenning.

Lykke til! :klem: :klem:

Enid sa for siden:

Tusen takk, Frøy! :klem:

Dette ligner nok mye på det jeg opplever ja. Grusom angst, hodepine, slapp, kald og varm om hverandre, kvalm, skjelven, kaldsvetter, skvetten... I natt var jeg så dårlig at jeg faktisk ble redd! Men leita litt rundt på nettet og ser at andre har hatt lignende opplevelser, så da ble jeg litt letta.

Det kommer og går, sånn i bølger. Da jeg våkna var jeg endel bedre, jeg spiste frokost og så en film. Så ble jeg med noen venner på Verftet og tok en farris, satt der et par timer i sola. Ble skikkelig uvel igjen, og bestemte meg for å gå hjem.
Var så slapp at det var så vidt jeg kom meg hjem! Måtte ta lange pauser på den 10 minutter lange veien hjem :rolleyes:

Så nå blir det bare å trekke for gardinene og se dvd i hele ettermiddag og kveld. (Prøver å sone ut at det er 25 grader og strålende sol:mad:)

Tror ikke jeg skal ta noen karbohydrater, dette er jo noe jeg faktisk MÅ gjennom dersom jeg skal bli frisk! Det må jo gå over snart? Dersom det går over om ikke altfor lenge så skal jeg bare fortsette som før, og prøve å holde ut... Kroppen er vel sikkert i sjokk akkurat nå og prøver å forstå hva som foregår!

Huldr sa for siden:

Ja, det er virkelig grusomt, og jeg ble også redd.

Første gangen hadde det jeg sånn i tre uker, det var et helvete ... da skrev jeg til Atkins support og spurte, men de mente at det ikke hadde noe med ketosen å gjøre. Samme har jeg hørt her inne, men så har jeg jo sett etterhvert at det er flere som reagerer sånn ...

Det var bare noen soltørka tomater og litt nøtter og krem jeg spiste, ikke noe brød eller noe sånt. Tror ikke det kan ødelegge noe, men du er jo på Eurodiett, så jeg skal ikke si det for sikkert ...

For meg hjalp de få karbohydratene sånn at ketosen plutselig ble helt smertefri. Det var som om skyene forsvant fra himmelen, det var så deilig! :) Det kom ikke tilbake, selv om jeg kuttet ned karbene igjen. Har opplevd det samme flere ganger.

Uansett: god bedring!! Jeg sitter her bak fortrukne gardiner mens sommeren lever sitt liv der ute jeg også - for andre dag på rad. Så vi er ihvertfall i samme båt om det kan være noen trøst ... :o

Stor klem!

Enid sa for siden:

Jeg ringer til legen dersom det vedvarer.

Men skal prøve å holde ut noen dager til, er jo "bare" på andre dagen med dette her nå, så... Det rare er at de to første dagene gikk så utrolig bra, og så fikk jeg bare den verste knekken i går! H sa han skulle ligge med mobilen ved siden av seg natt til i dag slik at jeg hadde en "nødtelefon" om det ble for ille.
Men det gikk greit - jeg klarte å overtale meg selv til at ingenting fælt ville skje, og at jeg bare mått holde ut, selv om det var noe av det verste jeg har kjent.

Lå i natt og så på "deja vu" for å distrahere meg selv da jeg ikke fikk sove- crappy film, men i det minste underholdende, og det hjalp å se på Denzel, iallefall ;):D

Håper du klarer å ha en ok dag da, Frøy - tenker på deg her jeg sitter i den mørke hulen min :hearts:

Fru R sa for siden:

Jeg har også vært uvel , vet om flere som og er det i begynnelsen av ketosen
For meg hjalp det å spise litt mere karbo og gå litt mere vekk fra egg... Men det er nok veldig forskjellig fra person til person... På noen blir det bedre om de drikker mere også...

God Bedring :)

Lykke til !!

Enid sa for siden:

Takk, Fru R! Jeg drikker litervis med vann så det er iallefall dekket!
Tenkte å prøve å tilsette litt cottage cheese til omeletten etterpå, skal se om det hjelper å få stilt den verste sulten :)

ivalodia sa for siden:

Uff føler med der. er der jeg også, finnes ikke sulten men skikkelig kvalm

Titti sa for siden:

Høres ut som meg de første dagene da jeg fulgte EAT-dietten, var skikkelig uvel og helt utafor. Men hold ut, det går over og er ikke farlig :klem:

Enid sa for siden:

Takk skal dere ha - snille menneskene :)
Ble bedre nå - håper det verste er over!
Stilte sulten med ekstra olje på salaten og ekstra cc i omeletten. Hvilte i noen timer og er i rimelig mye bedre form!

Huldr sa for siden:

Godt å høre! :klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.