< Tilbake til oversikten

Sukkerkulør

MorStine sa for siden:

Noen som vet om dette kan brukes og i tilfelle hvor mye karbs det er i det? Skal ha svigers på steik i dag og tenkte å lage fløte og champ.saus, men skulle gjerne hatt den litt farget... Har kraft i fryseren, men den er heller ikke brun, men ganske lys...

Gerd sa for siden:

Aner ikke hvor mye karber set er i sukkekulør, men det er ikke mange dråpene du bruker, så det gjør ikke skade, mener jeg.

MorStine sa for siden:

Nei, samme tenkte jeg:) Da tror jeg jeg tar sjansen, bedre med brun enn hvit saus til stek:)

moinx sa for siden:

Så lenge jeg ikke får servert grønn eller blå saus, så tenker jeg overhodet ikke på hvilken farge sausen har ass.....:p :p

MorStine sa for siden:

:sikle: Blå saus hørtes jammi ut da!!!

sylwester sa for siden:

Jeg kjøpte akkurat ny sukkerkulør idag da jeg fant ut at den gamle jeg kjøpte var hadde gått ut på dato i 2007. 1ss er ca 9g, 1ts er 2-3g. Mengden jeg brukte i sausen min slo ikke ut på vekta og andelen dette er kontra kbh i kremføten regner jeg med er uvensentlig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.