ivalodia sa for siden:
Etter dag 2 viste stix rosa utslag, på den varianten som tyder 10. Ettersom jeg ikke vet hva jeg kan forvente eller hvor mye den skal være i farge etter 2 dager så må jeg spørre. Er dette lite? som forventet?
ivalodia sa for siden:
Etter dag 2 viste stix rosa utslag, på den varianten som tyder 10. Ettersom jeg ikke vet hva jeg kan forvente eller hvor mye den skal være i farge etter 2 dager så må jeg spørre. Er dette lite? som forventet?
Fru R sa for siden:
Gratulerer du er i ketose !!
Det er ikke så viktig om den er mørk eller lys bare den har farge:D
ivalodia sa for siden:
Jøss..ok, takk :D dette var en god nyhet, var nyss på å gi opp i sta :o
ivalodia sa for siden:
Tok en ny stix i dag og den viste mørk rosa /lilla , på feltet 50. Jeg har hodepine og er så kvalm. Tror jeg er kvalm av mye egg, frokostene. Men ette er vel slik det skal være? Jeg drikker masse, så væske får jeg nok av
Fru R sa for siden:
Det er vanlig å ha hodepine i starten fordi kroppen kvitter seg med avfallstoffer... Pleier å bli borte etter noen dager.
Drikker du mellom 2 og 3 liter ?
Jeg får nemlig lett murring om jeg ikke får i meg nok væske, dvs 3 liter...
ivalodia sa for siden:
Drikker mye ja, omtrent det som du drikker. Kvalmen er i grunn verst :o men får vel bare vente tålmodig
Gladimat sa for siden:
Jeg også hadde det slik i starten - omtrent ei uke... men hold ut - det går over :D Og DA kjennes det veldig behagelig :) Tenk på at det vonde er en slags avgiftning (det er jo det, siden kroppen kvitter seg med gift- og avfallsstoffer) og når giften er borte, så får du det mye bedre :) Lykke til!
ivalodia sa for siden:
Tusen takk for tbk mld. :D Får bre holde det ut videre.
touran sa for siden:
Ikke gi deg!
ivalodia sa for siden:
Lagde gele av plater og fun saft og satt i frysern, det hjalp litt på kvalmen. Regner med at dette er ok å spise ettersom fun saft er o karboer
mofe sa for siden:
.. bare husk på at noen reagerer på søtningsstoffer - dvs. slutter å gå ned i vekt. Det er sikkert det gjelder deg da, men.. :)
LilleMill sa for siden:
Det er ikke 0 karbo i fun light. Det er 0,2 pr dl ferdiglaget saft i forholdet 1:9. Lager man gele av 10 dl blir det 2 karbo og vanligvis lager man safta til geleen litt sterkere enn vanlig så blir litt mer enn 2 da i såfall.
ivalodia sa for siden:
Jeg har mye å sette meg inn i, bommet litt på den. Takk for oppdatering av det. :o
Photobscura sa for siden:
Hei! Som det sies her, så spiller det i prinsippet ingen rolle hva slags farge det er på stiksen!
Men det kan tyde på dehydrering om den er for mørk.
Det beste er å vente noen timer etter ditt siste måltid, gjerne mellom middag og kvelds (dersom du spiser kvelds), og måle da.
Kroppen produserer ketoner både fra fett i kroppen og fett i maten, så stiksen forteller ikke noe om hvor ketonene kommer fra.
Lykke til!:)
Smula sa for siden:
Jeg hadde også noen dager den første uken da jeg var skikkelig uvel, og maten bare vokste i munnen.
This too shall pass. ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.