< Tilbake til oversikten

En liten refleksjon om lavkarbo og tungt arbeid

Goggen sa for siden:

Det er flere som lurer på hvordan det er å spise lavkarbo og samtidig bruke mye energi.

I går fikk jeg levert to lastebillass med subbus(sand) for å anlegge større gårdsplass/arbeidsplass. Jeg ville ikke bruke traktor til å fordele massen fordi det ble lagt duk, og med traktor er det lett å forflytte duken, og likedan å rett og slett rive den opp.

Valget falt på spade og trillebår.

Jeg startet i 15.30-tida, og holdt på til kl.01.00 i natt. Avbrutt av middag og pauser selvsagt. Startet opp igjen i morges, og hadde fordelt de to lassene på 400 kv.m ca kl. 15.30.

Det blir ca en arbeidsdag pr. lass, og på to arbeidsdager flyttet jeg ca. 26 tonn, eller nært to tonn i timen.

Matinntaket var heller lavt, fordi jeg ikke ble spesielt sulten. Men det rare er at kroppen kjentes fin, ingen blodsukkersvingninger eller andre ubehageligheter. Muskulaturen ble mør, men ikke på lagt nær vond eller ødelagt. Sola varmet godt i går, og også i dag har det vært en del sol. Har drukket en del øl/vann/kaffe, men selv ikke tørsten var påtrengende.

Konklusjonen blir altså at lavkarbo + tungt arbeid er en fin kombinasjon. Og mye bedre enn høykarbo + tungt arbeid. Ihvertfall for min del.

(Gårdsplassen ble fin!)

nøtta sa for siden:

men er øl så veldig lavkarbo da ?

tech sa for siden:

Man har vel lavkarbo-øl og, men den bør jo helst være alkoholfri eller så bør man ikke innta så mye av den hvis man prøver å miste vekt

Photobscura sa for siden:

Fin konklusjon, Goggen! (og bra jobba!) Jeg er også mer kapabel til å ta i et tak, der jeg alltid før skyldte på ryggen, fordi jeg egentlig bare ser innmari ulekker ut tomatrød i toppen og med svetteringer både her og der.
Nu er saken en annen:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.