Jeg har nettopp startet opp på ketolyse, etter masse interessant informasjon på dette fantastiske forumet. Har allerede gått ned 5 kilo på 3 uker, og er kjempefornøyd. Bare en av disse ukene er på ketolyse, da jeg startet med Fedon først. Har hatt ett kjempevekttap da jeg gikk ned 1,5 kilo etter 3 dager på ketolyse, så jeg vil forsette med dette en stund til. Jeg har nå et spørsmål til dere som er litt erfarne. Er det vanlig å være dødstrett??? I så tilfelle, hvor lenge varer dette??? Har lest i boka om "bivirkninger", men hadde vært fint å fått litt info fra dere som har gjort dette en stund. På forhånd takk for svar:-)
jeg begynte med ketolyse 22/5. eller, jeg kaller de dagene i den uken en øving, men eg fikk til å komme i ketose, så jeg gjorde det nok riktig til tross for at jeg ikke hadde lest boka, bare lest og spurt de herlige damene her inne. Så jeg er jo egentlig mindre erfaren enn deg, men jeg svarer for det. Jeg har til tider denne siste uka vært dødstrøtt. Men det er jo så trist vær i tillegg da. Og jeg kommer meg aldri tidsnok i seng, så det har med det og gjøre i tillegg. Gleder meg til å få den energien som blir beskrevet både på forumet her og i boka!!! (har lest boka nå da;) )
Velkommen til forumet her, blir som en stor familie:)
Hei, jeg er også relativt fersk, men deler erfaringen din. Jeg har vært mye trøtt. På den positive siden så sover jeg bedre om natten enn noen sinne. :)
Trøttheten skal visst gi seg etterhvert. :ja:
Velkommen Ada!
[color=darkorange][/color] Jeg hadde oxo en periode der jeg var veldig trøtt, men det retter seg etterhvert!!! Gratulerer med flott vektnedgang! Ketolyse kuren er genial! Lykke til videre!
Grunnen til at du blir trøtt/slapp/dårlig er at kroppen stiller seg om til et annet brennstoff, altså fra glykogen (karbohydrater) til ketoner (fett). Så først må kroppen tømme glykogenlagrene dine, og dette tar på!
Men det går over altså, når "detoxen", som man kan kalle det, er over, så vil du gå på vanlig fettforbrenning, og forbrenne fett fra kroppen og maten.
Drikk masse vann! Lytt til kroppen din, og alt vil gå bra!
Gratulerer med bra vekttap forresten! :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.