Sugarpill sa for siden:
Hvor mange av dere som har et stort forbruk av lettbrus merket en økt sultfølelse av det?
Sugarpill sa for siden:
Hvor mange av dere som har et stort forbruk av lettbrus merket en økt sultfølelse av det?
sma sa for siden:
Jeg har ikke merket økt sultfølelse.
donjuanwannabe sa for siden:
Det gjelder de fleste om ikke alle. Tror ikke man må drikke så mye for å merke det heller.
moinx sa for siden:
Jeg merker ingenting......
nøtta sa for siden:
jeg synes det stiller godtesuget i en viss grad ...
blyanten sa for siden:
Drikker en del lettbrus, og er IKKE sulten. Forrige gang jeg gikk på lavkabodiett drakk jeg sikkert halvannen liter om dagen, men var så og si aldri sulten. Så det stemmer ikke her.
tech sa for siden:
Jeg har kuttet ut brusen for det meste, men da jeg drakk endel drakk jeg mest Cocacola light (med sucralose), og jeg merket ikke noe sug eller sultenhet.
Drakk Pepsi Max av og til også, men det var ikke så mye så er ikke lett å si.
Vivendel sa for siden:
Hei!
Jeg har merket det ja! For noen år siden gikk jeg på en pulverkur og drakk kun 0.5l brus om dagen (utenom vann) og merket at jeg ble sulten av pepsimax men ikke av Cola ligth.(?) Vet ikke hvorfor. Nå unngår jeg mest mulig ligth brus og holder meg til vann og Farris med smak.;)
tech sa for siden:
Vel, hvis Cocacola light brukte sucralose på den tiden så har du svaret ditt på hvorfor du ikke ble sulten av den der.
Georgine sa for siden:
Rekker opp hånden!!!
donjuanwannabe sa for siden:
Jeg skjønner ikke dette med at Cola light er bedre enn Pepsi Max på dette. De er jo begge søtstoff og kroppen "ser" sukker når man drikker begge, dermed kommer sulten mer frem.
"blyanten: Drikker en del lettbrus, og er IKKE sulten. "
Du blir raskere sulten kanskje?
Det er jo vanskelig å måle hvis man bestandig har drukket mye sukkerfri brus. Da blir det jo vanskelig å forestille seg hvordan det blir uten. Har vanskelig med å forestille meg at dette bare gjelder for noen og mange slipper unna. Alle kropper er jo like på det å behandle sukker, da trer insulinet frem. Dette gjelder også for kunstig søtning, kroppen tror det er rent sukker den får, derfor blir man litt mer sulten. Men det kan jo såklart være at noen reagerer sterkere og andre svakere men poenget er at endringen er der.
For de som drikker regelmessig sukkerfri brus så vil jeg anbefale å sette opp nøyaktig matplan på hva du spiser 1 uke. Så drikker du ingenting av sukkerfri brus i 2 uker, den siste uken setter du opp en matplan igjen. Sammenlign de 2 ukene så vil dere se at dere spiser litt mere den uka dere drakk sukkerfri brus.
Her er ett bra svar fra tråden: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13360
moinx sa for siden:
Jeg drikker som sagt mye Cola light, og går ned så det suser, MEEEEEN derimot hvis jeg drikker annen light brus (Pepsi max, cola zero og tab xtra, med aspartam/acesulfam) stagnerer jeg...... Forstå det den som vil....
sma sa for siden:
Hm, kan zeroen være årsaken til at det stopper litt opp? Det må jeg teste ut. Altså - cola light på meg fra i morgen!
blyanten sa for siden:
[quote=donjuanwannabe;290032]
"blyanten: Drikker en del lettbrus, og er IKKE sulten. "
Du blir raskere sulten kanskje?
Til opplysning er jeg aldri sulten lengre, bare tørst. Vart akkurat sånn forrige atkins-kur også, og da var jeg like lite sulten samme om jeg drakk brus eller ikke. Begynte på slankern mandag, så denne gangen har jeg ikke så stort grunnlag å si det ut ifra da. Kan jo hende det er varmen denne gangen.
Drakk forøvrig aldri lightbrus, eller brus i det hele tatt før jeg begynte på atkins denne gangen, pga amming.
tech sa for siden:
Det at appetitten forsvinner i begynnelsen når man har kommet i ketose er vanlig tror jeg. Den kommer nok tilbake etterhvert. I hvertfall hadde jeg det slik.
BiB sa for siden:
Jeg får økt "sug" både etter mat og søtt, og det er uansett type lett-brus, sjøl om cola-light er litt bedre enn de andre sortene.
mvh meg
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.