Fredrikke sa for siden:
opplever dere at kroppen samler vann...?
Fredrikke sa for siden:
opplever dere at kroppen samler vann...?
nøtta sa for siden:
2-3 men dette tror jeg er veldig individuelt :)
touran sa for siden:
samme som nøtta...
Fredrikke sa for siden:
har egentlig aldri lagt merke til det før nå (da jeg veier meg hver dag!) hvor mye går dere opp?
touran sa for siden:
mellom 1 og 2 kilo!
touran sa for siden:
men det skjedde ikke denne gangen da...
Iset sa for siden:
Jeg samlet mye vann da jeg var virkelig overvektig. Nå gjør jeg ikke det lenger. Hadde også STORE ubalanser i syklusen og hadde mensen ca. 2-3 ganger i året, og sannsynligvis aldri eggløsning. Nå har jeg mensen hver eneste måned, omtrent på klokka, og veldig tydelig eggløsning hver måned ca. midt mellom menstruasjonene. Samler heller ikke noe vann i forbindelse med mensen, iallfall ikke som jeg merker noe overhodet av. :)
mam sa for siden:
Jeg er ikke helt sikker, men i dag fikk jeg mensen, og da var jeg 83,6. I går var jeg 84. Dagen før 84,5 (Men da hadde jeg spist baconcrisp om kvelden).
Og den 28/5, for 3 dager siden var jeg 83,7. Hvis baconcrispen har litt skyld også, så vil jeg si minst en halv kilo.
Smula sa for siden:
Jeg kan fort begynne en uke i forveien, jeg!
Denne gang ca 3 dager før. Gått opp 200g også... surmule
nøtta sa for siden:
kan man ha mensen uten eggløsning :o
Mint sa for siden:
1-3 kg, 2-3 dager før.
Photobscura sa for siden:
Teknisk sett nei. Men man kaller jo forsåvidt den blødningen man har når man går på p-piller for mens også, selv om det ikke foreligger noen eggløsning da.
Altså, om man menstruerer uten noen form for hormonpreparat, så har det vel mest sannsynlig vært en eggløsning i forkant.
Carinus sa for siden:
Absolutt. Dette er forsket på i ender og bauger, og man vet at mange jenter er plaget av anovulatoriske sykluser/sykluser uten egg. Jeg har to til tre slike i året, men får mensen som vanlig.Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.