< Tilbake til oversikten

Diplom-is sin nye lett-is ...

Enid sa for siden:

...spiste jeg i sted, og den var ufattelig god! :D
Kommer i rimelig stor boks, 0.8 liter.

Skulle ha en is i varmen, og lette etter diabetiker-is, men fant denne på Rema:
Søtet med Splenda, og tyknet med johannesbrødkjernemel. Vet ikke om alle ingrediensene er "bra" - det er nok ikke for de som teller karber (26 gram karbohydrater pr 100 gram), men et godt alternativ dersom man trenger en is i varmen uten å ville sprekke på is med sukker ;)

Her er presseskrivet som jeg fant på nettet:
media.huginonline.com/plsql/try/pr_online.pressrelease?p_message_id=1128446

Titti sa for siden:

Oj, så bra! Takk for tipset! Hva het den da? :)

jeef-micro sa for siden:

er det den sans-isen? I så fall kommer den i små bokser i småis-frysen også ;)

Titti sa for siden:

Nei, dette var en annen type. 0,8 liter, lansert nå i mai. Må sjekkes!

Enid sa for siden:

Heter bare Diplom is, Lett vanilje is :)
Avlang boks, litt sånn som de Mövenpick-boksene.

Og nei, det er ikke Sans-is, de er det jo sukker i!

Iset sa for siden:

Hvorfor står det at Solstick er ny? Det er jo bare den gamle Sommeris som har tatt pauser innimellom? Smaker og ser iallfall identisk ut.

Borealis sa for siden:

Hvordan var dette, er kostfiber fratrukket på norske varer? Eller skal disse trekkes fra oppgitt karbtall?

Lemen sa for siden:

Kun i USA en skal trekke fra kostfiber. :)

Traxior sa for siden:

Den heter rett og slett Lett-is Vanilje.

Tussa sa for siden:

Takk for tips!

nøtta sa for siden:

men poenget med denne er at den er sukkerfri, de andre sans isene er jo tilsatt sukker. Det står at den inneholder 26 khd, horav 6,5 sukkerarter men hvor mange khd skal man regne da .... for en stor kule veier 50g ca

:D

eriksen sa for siden:

Diplom-is har jo også lenge hatt en lett vaniljeis som selges i porsjonsbeger, men det er bra at den kommer i 0,8l-boks også! :)

Næringsinnholdet pr 100 gram er iflg Somebody.no

kalorier105 kcal karbohydrater26 g tilsatt sukkerikke oppgitt proteiner3.5 g fett4.5 g
Hjem-Is har også en lett vanilje-is, som kommer i 1 l-boks. Der er næringsinnholdet:
mengde:100 gram kalorier100 kcal karbohydrater11 g tilsatt sukkerikke oppgitt proteiner4 g fett5 g

Gladimat sa for siden:

Det som er så rart, er at Diplom Is Royal Special Nøttesjokolade også inneholder bare 26 kbh!! Det er yndlingsisen min som jeg ikke har spist på maaange uker nå! :sikle: Den inneholder jo nyydelig sjokolade og nøtter - samt sikkert masse sukker. Se bare her:
www.diplom-is.no/index.gan?id=860

Gladimat sa for siden:

Og så inneholder den myyye mere fett:
Næringsinnhold/Näringsvärde/Nutritional information
per 100 g
Energi/Energy1130 kJ
270 kcal Protein4,5 gKarbohydrat/Kulhydrat/
Kolhydrater/Carbohydrate
26 g
Fett/Fedt/Fat 16,5 g

nøtta sa for siden:

men på den lett isen (som faktisk er veldig god , myyyyyye bedre enn de lett isene i beger som smaker papp) kan man vel trekke fra en del karber som er fra sukkeralkeholer ? eller ?

Enid sa for siden:

Det er DEFINITIVT ikke den samme isen! Denne nye er knallgod, mens den gamle, som selges i små beger, bare smaker vann og krystalliserer seg for et godt ord :rolleyes:

Tussa sa for siden:

Selges i alle butikker denne da, eller er det større butikker?

LilleMill sa for siden:

På rema 1000 hvertfall :)

Tussa sa for siden:

Nå har jeg vært på Bunnpris, Rema 1000, Prix og Ica - og ingen hadde den. :mad:

Jeg spurte til og med en Diplomis-mann, som fylte inn is. Nei, den var ikke kommet til alle butikkene ennå. Bunnpris har ikke Diplom-is da, så de er vel unnskyldt. :lol:

eriksen sa for siden:

Nei, de fleste butikker i Norgesgruppen (Meny, Kiwi, Bunnpris m.fl) har bare Hennig-Olsen.
Ved meg er det en ganske stor Rema-butikk (bor i Oslo) som har det, men det er kun der jeg har sett den faktisk. Men regner med de har dn på steder som Ultra, Ica Maxi el.l?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.