< Tilbake til oversikten

Ketolyse og Graviditet

Mrs. Bundy sa for siden:

Jeg har gått en stund på ketolyse og har gått ned endel kg...

nå er jeg kanskje gravid og lurer på hvordan jeg skal fortsette hvis dette blir bekreftet

har ennå 10 kg igjen håper jeg kan fortsette å gå ned litt i vekt i svangerskapet

sist la jeg på meg 20 kg.

Jeg ser for meg at jeg kommer til å spise knekkebrød (rugsprø) til frokost og lunch og kvelds

Ketolyse middag, altså veldig lite karber, endel fett

og frukt og grønnsaker utenom..

kommer ikke til å telle så mye karber men tenkte

2 rugsprø til frokost og 3 til lunch

2 til kvelds

eller blir det for mye fett med ketolyse-middag?

Fru R sa for siden:

Hei og gratulerer med nedgangen så langt :)

Det er ikke anbefalt å væe i ketose når man er gravid..
Man vet forlite enda om det å gå gravid i ketose derfor anbefaler man ikke det.

Kan være lurt å gå over på på Fedon kanskje ?

Lykke til ;)

Mrs. Bundy sa for siden:

Hei jeg har selvfølgelig ikke tenkt å være i ketose det er derfor jeg spør

Hvis jeg spiser mye frukt og bær og knekkebrød så vil jeg jo ikke være i ketose...

Lurer bare på om den maten jeg har skrevet over her.. med knekkebrød og ketolysemiddag.. om det vil gå eller om det blir for mye fett sånn jeg legger på meg

synes fedon er alt for komplisert

moinx sa for siden:

Hvis du spiser Ketolyse middager med masse fett, og i tillegg spiser masse karber vil du gå opp i vekt!!
Jeg tror nok jeg ville gått over til enten Fedon, eller "vanlig norsk, sunt kosthold"! :):)

Iset sa for siden:

Det stemmer at fett + masse karbohydrater er både usunt og fetende, men det høres ikke ut som du har tenkt å spise "masse" karbohydrater, så jeg synes det høres helt flott ut! Jeg kommer nok til å spise omtrent likt som deg i mitt neste svangerskap, altså spise rugsprø, fiberrik eller fiberpluss med masse fett pålegg på, og unngå sukker, poteter, hvit ris og hvit pasta (og selvsagt begrense de grove produktene en smule også). Kommer til å spise litt frukt og masse grønnsaker. Tror det er en fantastisk bra måte å spise på som gravid, og at det vil forebygge både svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning. :)

donjuanwannabe sa for siden:

Det er jo faktisk den letteste omleggingen du kan gjøre! Hvis du spiste vanlig norsk kost før så trenger du bare å:

1. kutte ned på sukker
  2. kutte ned på potet, pasta, ris
  3. kutte ned på brødinntaket
  4. spise mer salat/grønnsaker (hvis du ikke allerede spiser mye av dette)
  5. bruke sunne oljer (olivenolje, raps)
  6. høyne inntaket av proteiner
  7. spise mer egg (hvis du fulgte rådet før om å spise ett par i uka)
  8. vær obs på meieriprodukter og frokostblandinger med mye sukker

THE sa for siden:

Fedon er supert som gravid. Hvis man er kvalm, er det ofte den feteste maten som må vike, og det er greit med Fedon.

Lykke til!

moinx sa for siden:

Støtter den:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.