< Tilbake til oversikten

Shirataki-pasta!

eriksen sa for siden:

Etter mye frem og tilbake og forsinkelser i forbindelse med tollklarering osv fikk jeg endelig mine pakker med House Food Tofu Shirataki Noodles i posten her om dagen!
Dette er altså "spaghetti" laget av tofu og noe som heter glukomannan (en slags fibertype tror jeg).
I forhold til vanlig spaghetti, har dette nesten ingen kalorier, og 1 netto karbohydrat pr 100 gram. I en pakke (à ca ~200 g) er et bare 40 kcal, 2 g protein, 6 g karbohydrat (hvorav 4 g er kostfiber) og 1 g fett!

Disse kan fås i forskjellige former, som spaghetti, tagliatelle, m.m. Jeg likte spaghetti-typen best!

"Spaghettien" er pakket inn i en form for væske som må siles og skylles godt av. Men så er det bare å varme dette opp, trenger ikke å kokes eller noe, men kan f.eks stekes i panna sammen med wokgrønnsaker...

Jeg vet ikke om jeg vil anbefale noen å bestille det fra USA, det blir endel fraktkostnader selv for en ganske liten mengde, men kanskje noen har noen smarte import-tips?
Evt. hadde jo dette kanskje vært noe for de som selger lavkarbo-produkter, de i "Alternativ Mat" som selger bl.a. sukrin. Smaker godt (men man må bli litt vant til konsistensen) ihvertfall!

Tone-G sa for siden:

eg vil også bestille slike! :)

LailaBjerkhaug sa for siden:

Hej!
Jag handlar Shiratakinudlar i en svensk butik som skickar till Norge. Mest valuta för pengarna får man om man köper storpack (då frakten annars blir dyr). shiratakishop.shop.textalk.se/

Rin sa for siden:

Jeg prøvde noen slike fettuccini-greier (bestilt fra iherb, faktisk) for et par måneder siden.

Min konklusjon var at maten min er bedre uten gummitråder som smaker papp. :p Så jeg er nok ferdig med pasta-savnet mitt for godt - men om det faller i smak hos andre så har de altså slike "miracle noodle"-greier på iherb også!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.