< Tilbake til oversikten

Fase 2 - drikker dere vin?

Titti sa for siden:

Det står jo at man kan ta et glass vin hver dag i fase 2. Jeg har enda ikke benyttet meg av det, siden jeg er redd alkoholen skal binde vann og gjøre at jeg står stille på vekta.

Photobscura sa for siden:

Jeg har ikke peiling på eurodietten, men blander meg likevel;) Er fase to ketogen? I tilfelle kan alkohol forstyrre fettforbrenningen ettersom kroppen skifter over til det som primært brennstoff (antageligvis ikke bare i ketose). Men det kan vel ikke ha såå mye å si når man tar ett enkelt glass. Når det gjelder det med å binde vann, jeg troor nok det kan hjelpe å drikke masse vann, da som alltid! Jeg drikker alltid et stoort glass vann til hvert glass vin.
Men som sagt, dette er ting jeg vet på et mer generelt grunlag, og aner ikke om det er gangbart mht til eurodietten.

shallow sa for siden:

Jeg kjører Atkins-inspirert (ketogen) vektreduksjon og er ikke lengre i tvil om at vin (og andre drikker) har forstyrret vektnedgangen min opptil flere ganger (ok da snakker jeg ikke om 1 men 3-4 glass i hvert fall), men siden jeg tenker at dette er en langsiktig livsstil - tillater jeg meg det inn i mellom. Jeg går fortsatt nedover, bare mye, mye saktere.

Tips: Jeg har selv feilaktig brukt vinmonopolets hylle-angivelse på <> som en indikator på sukkerinnhold. - Når man går på vinmonopolets web-sider kan man for veldig mange vintyper finne sukkerinnhold spesifisert per liter - noe som jeg tror er smartere - siden jeg ser at disse to tingene ikke nødvendigvis henger sammen.

Så - sjekk sukkerinnhold på det du drikker hvis mulig, drikk mye vann og ikke bli overrasket om du forstyrrer vektnedgangen med opptil en uke. Mitt største problem med hensyn til vindrikking er at det ofte blir en durabelig matsprekk samtidig ;-)

Shallow

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.