< Tilbake til oversikten

Jeg SVETTER!

MorStine sa for siden:

Har visst fått en forsmak på hvordan det er å komme i overgangsalderen.:p Har aldri sittet rolig og svettet så fælt som nå, ikke annet enn når det er 30 varme ute.

er det en "biirkning" av lavkarbodietten? Og kan den i tilfelle komme så fort, har jo bare holdt på i to dager.

mofe sa for siden:

Da kan det godt hende at du er på vei inn i ketose, ja..

Carisma sa for siden:

Jepp, kroppen driver og girer opp til høygiret nå, veldig godt tegn! :D
Jeg var litt frysepinne før jeg la om til lavkarbo, nå fryser jeg nesten aldri lenger.

MorStine sa for siden:

Ah... Da gjør vel noe riktig da, til tross for at jegikke har lest boka, bare snappa opp tips her inne:D Tøft!!!:cool:

mofe sa for siden:

Hvis du ikke har lest boka... HUSK at om du er i ketose, så er det veldig veldig viktig å ta tilskudd. Har du ketolysetablettene? Hvis ikke, ta iallfall kalium og magnesium...!

Gerd sa for siden:

Ja du gjør nok ting på rette måten!! :D Når kroppen blir som en varmeovn, da jobber den godt da... :)

MorStine sa for siden:

Nei, har ikke noe sånt. Hvorfor er det viktig?

Carisma sa for siden:

Hmm, jeg kjøpte ikke tablettene før forrige uke, og jeg glemmer hele tida å ta de.. Hva er evt konsekvensene av det? Kan det være grunnen til at vekta går saaaaakte nedover?

Gerd sa for siden:

har ikke det med bl anna leggkramper å gjøre da? Og få nok vitaminer osv?? Jeg har ikke tatt tablettene på lenge (glemmer de, jeg og :o )og det går nå nedover med vekta...

mofe sa for siden:

I tillegg denne;
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10945&highlight=tilskudd+ketose

Carisma sa for siden:

Legg kramper går greit, har ikke merka noe (annet enn "restless feet" dvs kribling i leggene i starten)
Men nå tok ikke jeg tablettene i starten heller. Det eneste jeg merket når jeg tok de med krom i forrige uke var at jeg fikk MER søtsug! :o

MorStine sa for siden:

Hvilke må jeg ha da? sitter og skal bestille nå... Må jeg ha alt som står der?

Carisma sa for siden:

Om for lite kalium hentet fra mofes link:

Iiik, det forklarer kanbskje mitt utrolig ustabile humør de siste dagene! Trodde det var jobbstress bare. Men jeg har aldri blitt så stressa at jeg har kastet opp før pga jobbting(forrige uke og i går), og i tillegg begynt å grine(i går)! :o

MorStine sa for siden:

Iiiik... alle tablettene er i handlekurven nå!!! :reddforpmsmonsteret:

Gerd sa for siden:

Spørs nok om ikke jeg skal huske de heretter ja.... :o

moinx sa for siden:

Uff, jeg glemmer de jeg oxo, men det rusler da nedover....;)
Har du vært å inne på Ketolyse.no og kikka??

moinx sa for siden:

Oi, der var jeg litt for kjapp......:lol::lol:
Ser du har vært der....:D :o

MorStine sa for siden:

:klem: Jadda, visakortet fikk kjørt seg der i sta;)

Photobscura sa for siden:

Det var det der... Jeg har bare opplevd mer stabilt humør etter lavkarbo, og ketose. Jeg er nemlig litt av ei sippejente, og det er jeg ikke i så stor grad lenger.
Det er innmari deilig å slippe å være så sutrete og selvrettferdig.
PMS er også noe som snart er ute av vokabularet, bank i bordet og halleluja!
Men kan jo hende at det bare er sånn for deg i starten da, Carisma. Håper jammen meg det går over!

Carisma sa for siden:

Ja, eller at det bare var en veldig dårlig kombinasjon. For det er virkelig helt kaos på jobb, og jeg drukner i ting jeg ikke rekker å få unna. Og hvis jeg da er bittelittegranne edgy i tillegg hjelper det jo ikke akkurat på .... :D

Photobscura sa for siden:

Er jo en del hormongreier som skjer i kroppen og da, når man begynner på ketogene dietter særlig. Krysse fingra for at edgen jevner seg ut!

Carisma sa for siden:

Jeg satser beinhardt på at 9 dager i barcelona tar edgen av det meste! :D

Smula sa for siden:

Tilbake til dette med svetting... synes den siste måneden at jeg derimot FRYSER mye mer jeg! Nå har det jo i perioder vært ganske uggent i været her, en dog... hvordan skal man tolke dette, da?
Det har kanskje ikke noe med dietten å gjøre i det hele tatt?

moinx sa for siden:

JAAH! Det har jeg og, men har ikke falt meg inn at det kan ha noe med dietten å gjøre, men der sier du noe asså...:confused:.;)
Jeg kikker stadig på graderstokken, og den viser som vanlig rundt 23 grader, og jeg FRYSER!!! :eek:

Smula sa for siden:

Aha, flere ja!

Og jeg har faktisk opplevd det før når jeg har vært på diett, at jeg blir uggen. Har aldri opplevd økt svette.

moinx sa for siden:

Samme her!!

Smula sa for siden:

Vi får se det på den lyse siden:
Når knallheten slår til i Juli (for det gjøre den sikkert), kommer vi til å ha det behagelig... ;)

Carisma sa for siden:

Eller så slår dere om fra frysepinne-stadiet til svettestadiet akkurat når varmen slår inn... :D

Men før pleide jeg å fryse mer når jeg drakk mye vann. Kanskje det har noe med at dere har økt vanninntaket å gjøre?

moinx sa for siden:

Ja, der sier du noe!!!

moinx sa for siden:

:lol::lol::lol:

Tusta85 sa for siden:

Jeg svetter mer enn før. Og jeg fryser masse innimellom. Om det har noe med kostholdet å gjøre, det aner jeg ikke.

Smula sa for siden:

:eek: :eek:
Vel, hvis Moinx og jeg forholder oss veldig rolig i juli, har vi da smeltet bort.

Økt vanninntak, jeg skulle ønske det var så vel. :(
Jeg sliter med å få i meg nok væske, jeg klarer maks 2 liter om dagen circa. Og det er ikke bare vann heller, må avveksle med litt lett-saft også.

Dårrit sa for siden:

Min løsning på væskeinntaket, var å lage grønn iste selv, med bittelitt kunstig søtning i. Det var en velkommen variasjon.
Jeg fryser om jeg sitter stille og svetten renner når jeg er litt aktiv. Trampolienen ble nesten svømmebasseng i sted.

moinx sa for siden:

Jeg er heller ingen vann-elsker, har alltid slitt med å "like" vann. Men har funnet "mitt triks"
Jeg fyller en 1,5 liters flaske med vann som jeg setter i kjølerommet. Hver gang jeg er der inne, (av en eller annen grunn er det ofte, får skylde på at barnematen står der....:fnis: )
drikker jeg et glass! (har alltid et oppfylt glass, flaska er lissom bare for å ha oversikt over mengden...)
[color=purple][/color]
1,5 liter forsvinner fort, og hvis jeg er flink og drikker vann til alle måltidene blir det fort 4 liter. (blir veeldig tørst når jeg spiser, uansett hva!)
[color=purple][/color]
Dette blei veldig rotete, men håper å bli forstått. Det funker iaf alle tiders for meg!!

moinx sa for siden:

Må legge til at det kommer iaf 1,5 liter cola light i tillegg om dagen! Har funnet ut at jeg kan drikke den, men at jeg stopper opp når jeg drikker cola zero.....pussig nok!;) :confused:

Carisma sa for siden:

Mitt beste få i deg vann tiips:
Drikk dobbelt så mye vann som alt annet du drikker. 1 glass saft - to glass vann, 1 kopp kaffe - 2 glass vann.
I tillegg er de nye flaskene fra imsdal helt geniale, som er 0.7l, du trenger bare drikke 3 sånne for å få i deg over to liter. Ha alltid en sånn i veska/nærheten. Bare stikke innom en do hvor som helst å fylle de opp.

Lemen sa for siden:

Cola Light er søtet med splenda og Cola Zero med aspartame, kanskje det er grunnen til at kroppen din reagerer forskjellig på de?

moinx sa for siden:

Sannsynligvis...

Smula sa for siden:

Er du sikker på det...?
Jeg hadde en Cola Light flaske her forrige uke hvor det stod at den var søtet med Aspartam på selve etiketten! Kanskje det var gammel flaske?

Uansett, takk for tips, alle - jeg får prøve å være mer oppmerksom på å drikke mer vann. Klarer liksom ikke å bælme vann, spesielt ikke veldig kaldt vann. Og jo kaldere jo bedre, står det jo i boken... stikk motsatt av det jeg har hørt tidligere. Men jeg får bare vondt i magen hvis jeg drikker kaldt vann for fort.

moinx sa for siden:

Da tror jeg det er en gammel flaske.;)
Cola light er søtet med Sucralose, og alle andre svarte light bruser er søtet med aspartam/acesulfam...;)

Smula sa for siden:

Hmmok... vel, jeg vet ikke om jeg reagerer på det ene eller det andre egentlig, men Cola Zero synes jeg ikke er noe stas uansett. Drikker vel egentlig ikke så veldig mye Cola Light heller, et par flasker i uka.

...og mens vi snakker, sitter jeg her og klamrer meg til min vannflaske og FRYSER!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.