I dag har jeg vært helt usannsynlig tørst. Ørkentørr i munnen og en ånde av en annen verden. Stakkars mannen min - jeg lurte på om jeg hadde dårlig ånde og pustet skikkelig på han. "Jaaa...." var svaret jeg fikk.
Jeg vet ikke hvor mye vann jeg har drukket, men tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier 4-5 liter. Jeg føler meg helt fin men for mye vann er vel heller ikke bra, eller hva?
Tror jeg har hatt stålånde så lenge at jeg og sambo ikke merker det lenger. Men jeg våkner fremdeles opp om natta og på morgenen med tunga klistra til ganen og sammensnurpa hals. Og jeg drikker 3 til 4 liter vann per dag.
Det er ikke usunt. Ketoner som skilles ut under ketosen og kommer ut både i urin og gjennom pusten, lukter nå en gang sånn, og diettindusert ketose er ikke farlig under ordnede former, og ergo er ikke ånden det heller, enn hvor plagsom den kan virke..
Ikke alle har det, men det er svært vanlig, og ingenting å bekymre seg over.
Noen opplever den som søtkvalmende, noen som litt aceton/neglelakkfjerneraktig. Jeg hadde den selv i starten, men etter noen uker så forsvant den til tross for at jeg fortsatt er i ketose. Men jeg var heller aldri særlig hardt angrepet. Veldig vanlig assa, og som sakt: no worries!
Aha! Det er som oftest noe man opplever i omstillingsfasen, altså i begynnelsen av en lavkarbokur/diett, og har f.eks med at kroppen trenger å få skylt ut avfallstoffer i kroppen. Å bytte brensel er ikke bare bare:)
Aha... Takk for svar folkens. :)
Det kjennes absolutt ut som om ting forsvinner ut av kroppen min, og du verden så fin hud jeg har fått, synes "sliten" rynkene rundt øynene er på retur. :)
Og at når vannet tar med seg det oppsamlede vannet man har fra før ut av kroppen så blir alt så mye fastere! Dèt syns jeg er det beste :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.