Lurer på mye mens jeg går her og venter på boka, er jo SÅ motivert nå, så jeg øver litt da vet dere:)
Kan jeg bruke sukketter i teen? Så ett eller annet sted at jeg kan bruke Splenda, det har jeg jo her, men bare to rør igjen. kan jeg i tilfelle bruke sukketter?
I går prøvde jeg meg for første gang med en hel dag på lavkarbo. Vet ikke om det var helt etter Ketolyse-anbefalningene, for jeg har jo ingen oppskrifter å forholde meg til, men i morges viste vekta 1,8 kg mindre enn på mandag:hyper: Jeg drikker mye vann, ca 3 liter pr dag, men det gjør jeg alltid.
Maten i går var:
Frokost: Omelett av to egg, løk, Seltin og nykværnet pepper
Lunsj: Kyllingfilet stekt i Melange, masse isbergsalat, en rødløk, 1/2 agurk
Middag: Lapskaus, 120 gr. mørbrad, kraft av kraftbein, litt potet, gulrøtter, purre og sellerirot, Seltin og pepper
Kvelds: To speilegg, 100 gr tomatbønner, agurk
Hva tror dere erfarne ketosere om det? Er jeg inne på rett spor, uten boka?
I dag kommer jeg meg på butikken og kan da kjøpe meg ett bedre grønnsakslager!
Det som er viktig er at du leser på varedeklarasjonen når du handler. For vi teller karbohydrater. I begynnelsen så skal vi ha 15 karber pr dag. Og det skal komme fortrinnsvis fra grønnsaker. Veldig viktig å veie maten i begynnelsen. Så tomatbønner er ikke noe lurt... Ikke potet eller gulrot heller.
Når det gjelder søtstoff så er det noe du må prøve ut selv. Noen reagerer med vektbrems med søtstoff.
Bruke feite produkt(ikke lettprodukt) og steke maten i smør eller olje.
Og karber er en forkortelse av kabohydrater? For da fikk jeg i meg 15 bare ved de tomatbønnene jeg spiste, for de har 14,9 pr 100 gr. Jeg prøver å se på varedekl. Trodde gulrot var bra jeg:sparke: Har som sagt MYE å lære... Er jo ett eget fag dette her!
Ja det er en del å sette seg inn i. Men bruker du litt tid på det 2-3 uker, så er det utrulig hvor fort det "setter seg i fingra"
På fremsiden her på forumet ligger den store matvaretabellen. Der finner du ut hvor mye kh det er i masse matvarer. Den er veldig nyttig. Spesielt med tanke på grønnsaker... :)
Jeg leste et sted at man ikke burde gå over 12 suketter om dagen.. Husker ikke helt hvor, men mener at det var en troverdig sted, og ikke bare synsing. :)
Øh, litt sånn på sida av tråden, men må bare si at suketter minner meg om russetida.....Vi drakk varmt vann med sprit og suketter.....(mye fyll for lite penger..høhøøøø..) åååh, pjuk!!
Å herregud - og jeg som trodde Martini Bianco og Libfraumilch fra brusflasker i russetida var ille! føler seg uvel :wacko:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.