MorStine sa for siden:
...kosthold til Ketolyse-kuren?
MorStine sa for siden:
...kosthold til Ketolyse-kuren?
Monen sa for siden:
Mange sier de synes det er dyrt, men jeg bruker mindre penger på ketolyse enn til vanlig. Dette er en kombinasjon av at jeg spiser mindre mat, og at jeg spiser mindre ute :)
MorStine sa for siden:
Jeg tenker på dette med å hele tiden ha kjøleskapet fullt av riktig mat. Barna mine skal jo ha vanlig mat, så jeg må jo ha det også. Har bestilt boka på Bokkilden nå, så da gleder jeg meg til ta fatt.
Carisma sa for siden:
Ketolyse kuren er jo vanlig mat? Det er bare mindre av ting som brød, pasta, poteter og sånn. De kan fint spise det samme, men med litt annet tilbehør.
Tusta85 sa for siden:
Min lille spiser det samme som meg. Men hun får også brød, poteter, ris osv. Så det er ikke mye forskjellig i utgangspunktet. Ingenting er verre enn hva man selv gjør det til. :)
Stinen sa for siden:
Jeg syns ikke det er dyrt i det heletatt. Men det spørs hva som er utgangspunktet. Jeg har alltid spist mye rent kjøtt og veldig lite "rimelige" ferdigprodukter, så merker ikke noe forskjell
MorStine sa for siden:
Okei. Men jeg kan vel feks ikke spise lapskaus (som jeg skal alge i dag) siden det er det jo både mel og poteter i... Så da tenkte jeg å steke kjøtt til meg selv ved siden av. Jeg er ikke i gang enda, siden jeg il lese boka føst, men keg prøver å kutte inn på karbohydratene mens jeg venter på den. Vet jo ikke blandingsforhold og hvordan man skal sette sammen noen ting enda. Men til frokost i dag lagde jeg meg en omelett av 2 egg, en bitteliten løk, en klype pepper og en klype Seltin. Har drukket masse vann, det gjør jeg alltid. Noen tips å komme med mens jeg venter?
Summer sa for siden:
Prøv å få i deg ca 30g protein i måltidet. (Dvs 3-4 egg i en omelett, ca 150g kjøtt/fisk, ca 120g ost, 150g pålegg, osv.).
MorStine sa for siden:
3-4 egg? :dåne: Okei.
Men pålegg? Kan jeg spise brød/knekkebrød? Forstått det som om det er bannlyst jeg. At det bare er sånt soyabrød som går an...
Har mye å lære skjønner jeg!:rolleyes:
Monen sa for siden:
Skal ikke spise noe vanlig brød på ketolyse, nei..
Jeg spiser nå 1 wasa fiber+ om dagen, inneholder. 5 KH. Men jeg har holdt på 7 mnd, vil ikke anbefale det i begynnelsen!
MorStine sa for siden:
Dette kan bli tøft, jeg er nemlig AVHENGIG av Wasa Sport med makrell i tomat. Men men... Skal nok klare meg uten når jeg kommer skikkelgi i gang, har ikke spist noe med mel el på to dager. Men har selvfølgelig ikke den riktige balansen mellom mat og reønt enda, siden jeg ikke har noe å følge. Men jeg prøver å komme i gang i allefall. Skal lage meg en kyllingfilet til lunsj med issalat og løk. Kommer meg ikke i butikken før tidligst i morgen, så jeg må lage av det jeg har...
Torkil sa for siden:
Ketolyse mat kan være dyrt.:mad:
Det finnes ikke noe billigere enn poteter, sukker, loff, nudler og pasta . Mye billigere enn salat, grønnsaker, rent kjøtt og sjømat.
Dette er politisk bestemt, og det finnes en mektig sykker-lobby som er vanskelig å stå imot.
Så er da også forekomsten av fedme i USA 50% blandt negre i de laveste sosiale lag. :(
Heldigvis utgjør mat en mindre post på familieøkonomien nå enn tidligere så vi KAN velge.:)
Møe hadde vært gjort med en sukkeravgift på 20 kr/ kg og 10 kr pr kg på raffinert mel, samt frittak for merverdiavgift og fri import av grønnsaker Men så er jo Senterpartien i regjeringen og de må jo støtte bøndene som helst dyrker korn og poteter. Og bøndene må beskyttes mot import av solmodne, sunne og billige frukter og grønnsaker fra utlandet.:(
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Summer sa for siden:
Du skal ikke spise det på Ketolysekuren nei, jeg svarte deg på hva som ville være lurt å gjøre i en overgangsperiode til du hadde lest boken og skulle gå i gang med ketolysekuren. :)Bee sa for siden:
Jeg vil påstå at utgiftene på mat er halvert siden jeg begynte på ketolyse.
Men det er vel muligens fordi jeg ikke kjøper en japp, en pose cheez doodles og ei flaske brus om dagen lengre. :rolleyes:
touran sa for siden:
mye billigere her og, ikke så ofte ut å spise, aldri snop osv...
donjuanwannabe sa for siden:
Etter at jeg begynte med lavkarbo og grønnsaker så har ihvertfall jeg oppdaget at grønnsaker er veldig dyrt! Så jeg spiser bare 1 til 2 ganger av det hver dag.
Gerd sa for siden:
Matbudsjettet mitt har gått ned. De største grunnene for det er at jeg ikke kjøper halvfabrikata, ferdimat og godteri.. Og jeg er blitt mye flinkere å porsjonere maten.. :) Mindre svinn av det gitt...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.