< Tilbake til oversikten

Sukkerfri/lavkarbo-lakris

LilleMill sa for siden:

Finnes det? Vet det finnes sånne bamsegreier men de er steinharde. Er ute etter noe med litt mer sånn pandalakris-konsistens :)

Sprudle sa for siden:

Life-butikkene har Atkins lakris, salt sådan. Den er myk og fin :)

Valeriana sa for siden:

Salt lakris, nam nam...
Har aldri hørt om Atkins lakris. Hva er den søtet med, og hva slags fyllstoff er brukt? Jeg elsker salt lakris, hvis trangen blir for stor tyr jeg til Fribol drops som selges på apotek. De er søtet med sukralose og som fyllstoff brukes polydextrose. Det er et fiberstoff som passerer ufordøyd gjennom kroppen og gir ikke luft i magen slik som sukkeralkoholene. Men jeg kunne gjerne tenke meg å prøve en myk lakris, dropsene er steinharde.

Iset sa for siden:

Atkins-lakris?? Det har jeg ikke sett. Oj.

stinasol sa for siden:

de er søtet med maltitol
de bron har også søt og salt lakris
(fås kjøpt på helsekost butikker)
kjempe gode(jeg foretrekker de bron fremfor atkins
på smak) :)

LilleMill sa for siden:

Takk for svar. Er Atkins lakrisen så myk at den kan skjæres i biter og ha den i is? Har så lyst på lakrisis :O)

Sprudle sa for siden:

Jepp :)

LilleMill sa for siden:

Bestilt fra en nettbutikk nå :) Gleder meg

Dolly sa for siden:

Jeg bruker de ekstra lakrisdropsene de er ganske myke

nøtta sa for siden:

ja også sukkerfri ifa.... men den er kanskje litt søt...

Valeriana sa for siden:

Godt å se at det finnes andre som liker lakrisis. Jeg elsker lakrisis, men har inntrykk av at det er veldig få andre som gjør det. Det selges i både Sverige og Danmark, men jeg har ikke funnet det i Norge på flere år. (Forresten, det er kanskje like greit at det er vanskelig å få tak i lakrisis for ellers hadde det blitt vanskelig for meg å leve på lavkarbo)
Selv lager jeg lakrisis av Fribol drops som jeg løser opp i vann og blander med resten av ingrediensene til isen. Jeg bruker også å strø knuste drops over isen.

plysjhai sa for siden:

Åh, det var et godt tips! Da må jeg bare få flytta så jeg kan få plass til ismaskin. Jeg savner lakrisis! :p

Smula sa for siden:

Blir man ikke veldig gæærn i magen?

Jeg tror nesten jeg må droppe sukkerfri sjokolade fra nå av, får bare mageknip selv når jeg kun spiser et par biter. Og lakris da, som er lakserende i utgangspunktet...

Valeriana sa for siden:

Sukkeralkoholer kan gi magetrøbbel, men det kommer selvfølgelig ann på mengden. Jeg blir skikkelig dårlig av for mye sukkerfri sjokolade.Fribol drops som selges på apoteket inneholdet ikke sukkeralkoholer , og jeg har aldri fått magesjau av å spise de dropsene. (Se innlegget mitt lengre oppe i samme tråd).

Mentira sa for siden:

Jeg har blitt helt allergisk mot søtstoffer:(
Spesielt alle søtstoffer som slutter på -ol, da slår magen seg vrang, blåser seg opp og jeg blir syk.

DeBron-lakrisen er veldig god, har aldri smakt Atkins sin:o

Georgine sa for siden:

Jammen meg har ikke Ultrabutikken min fått inn sukkerfri godis, deriblant lakris. Ligger sammen med den andre løsgodisen og i tillegg til lakris fant jeg små bamser og colaflasker. De var søtet med maltitol og jeg har unnet meg 2 lakrisbiter og 5 cola, ellers får jeg seriøse mageproblemer!

Tuppen sa for siden:

jeg og gubben tok oss litt sånn sukkerfri snop.... fra løsvekt... er jo ett par uker siden det a... men.... begge to låg med mageknip og nærmest slåss om toalettet..... har du problemer med avføringen- så bare spis i vei de snopa....

Georgine sa for siden:

Det romlet godt i magen av de få bitene jeg tok, så grensa går nok ved 7 små biter ja :lol:

Greide å kaste i meg en hel pose atkins-vingummi engang og det var smertefylt!

Mentira sa for siden:

Ja, hvis man ikke har aføringsmidler så kan man prøve den lakrisen ;)
Funker ganske bra, bortsett fra at man kaldsvetter og bruker halve natta på toalettet

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.