< Tilbake til oversikten

Noen som kan fotsoneterapi her inne?

mofe sa for siden:

I flere uker nå, så har jeg blitt kjempeøm et sted under foten. Det er ikke vondt sånn av seg selv, bare hvis jeg lener meg på det stedet spesielt.

Det er på høyrefoten, på tåballen like bak lilletåa, om noen skjønner hvor jeg mener? Både under, og på siden av foten. Venstrefoten er helt fin.

Noen som vet hvilket sted i kroppen dette representerer?

Carisma sa for siden:

Da jeg gikk til fotsoneterapi en gang i tiden så husker jeg at tærne hadde med bihulene å gjøre.. Men hvis det ligger inne på selve fote vet jeg ikke helt.

Huldr sa for siden:

Jeg mener jeg så et kart over fotsoner på en nettside for ikke lenge siden, og har prøvd å google det nå, men finner ingenting.

Men korsryggsmerte + ømt punkt på foten kan kanskje også ha en sammenheng ...

mofe sa for siden:

Korsryggen har kommet bare nå siste 12 timene, foten har vart i noen uker..

Det er ikke veldig vondt, men bare ømt hvis jeg lener meg på den siden av foten..

Huldr sa for siden:

Tror ikke det har så mye å si, det kan være sammenheng likevel.

Men jeg aner ikke hva sammenhengen evt skulle være. Det blir bare spekulasjoner. Hva med å gå til en fotsoneterapeut e. l.? Hvis det ikke bare er en torn, skeivbelastning eller noe sånt du har, da ...

mofe sa for siden:

Jeg tenkte å prøve å massere den vekk.. Det er ikke så plagsomt altså, jeg bare lurte på om det kunne være et tegn på noe annet fysisk.. :)

Det med korsryggen tror jeg kun har å gjøre med at jeg har sittet mye på rumpa de siste dagene (sittet veldig feil, som har belastet korsryggen), samt at jeg har en elendig madrass.

mofe sa for siden:

Anne: hvis jeg leser den oversikten riktig, så er det på det lyseblå feltet jeg har vondt.. og det er nakke og hals. Jeg har hatt endel vondt i halsen de siste ukene, hadde jo halsbetennelse, og har hatt slimete hals de siste dagene.. Hmm..

Jøss, dette var spennende :ja:

Så et annet spørsmål, kan man helbrede fysiske ting i kroppen om man "ordner opp" i føttene? Om jeg f.eks masserer bort det ømme i foten, at jeg blir bedre i halsen da? Eller går det mest den andre veien? At føttene er "symptomer"?

Huldr sa for siden:

Ja, jeg skjønner det :ja:. Og det kan jo godt være at det sitter en ubalanse et sted som viser seg i foten. Ja, det høres jo sannsynlig ut :)

mofe sa for siden:

Men jeg skjønte ikke helt.. både 3 og 7 er på det lyseblå? Og 7 er lunge og bronkier.. det kan jo stemme det også, forsåvidt..

Anne sa for siden:

7 er ryggsøyle...

Huldr sa for siden:

Ja, det kan du :)

Carisma sa for siden:

Så lenge jeg kan huske og fram til jeg var 13-14 hadde jeg nærmest kronisk blærekatarr. 5-6 ganger i året minst, og som regel skikkelig hardt angrep. Sommer eller vinter spilte ingen rolle.
Så begynte jeg hos fotsone terapeut, og etter 6-7 behandlinger fikk jeg et intenst angrep (hun hadde advart mot det) og etterpå har jeg (bank i bordet!) ikke hatt det. På 17 år.
Så ja, man kan ordne opp kroppen via fotsoner. :ja:
Min mors kusine har blitt terapeut nå i voksen alder, og hun har allerede hjulpet flere barnløse med å bli gravide, som helsesektoren hadde gitt opp. Samt kurert utallige halsvondter, ryggvondter osv. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.