< Tilbake til oversikten

Baconpølse/ Mat på veien?

guro_no sa for siden:

Da var min første uke gjennomført og en lettere kur å følge har jeg aldri prøvd. Det er helt utrolig, tenk å gå ned 1,9 kg og samtidig spise deilig mat:D Dette kan jeg virkelig like..hehe.

Men så over til spørsmålet:
I morrest forsov vi oss grundig ( sover så godt nå etter jeg startet på kuren...skylder på den:) ), så jeg fikk ikke tid til å lage meg frokost.
En stund etter at jeg kom på jobb, ble jeg forfærdelig sulten og dro og kjøpte meg en baconpølse ( uten brød selvfølgelig)

Noen som vet hvor mange kh det er i en slik pølse?

Og er det noen som har tips til mat vi kan spise de dagene man rett og slett ikke har tid til å ordne noe "homemade"?

Spungeworthy sa for siden:

Har også slengt i meg baconpølse i papir når jeg har vært i farta. Vil tippe KH ligger på 5-8, men det er det sikkert noen andre som vet mer nøyaktig.

Ellers har det funka med varme kyllinglår (fra Meny) når det skjærer seg med planlegginga. De fleste Meny-butikker har dessuten salatbar, og da har det ofte blitt litt grønn salat med tomat og feta ved siden av kyllingen.

Bee sa for siden:

Kommer an på hva den veier det.

I pølser brukes det potetmel som stivelse, og det vanligste er at det utgjør 5-6 gram karbo pr 100 gram.
Jeg ville regna den baconpølsa for hvertfall 100 gram.

Gerd sa for siden:

Dette tror jeg stemmer ja.... :)

guro_no sa for siden:

Takk for svar:)
Regner 7 karbo, så satser jeg på at det er sånn ca rett:D

Gamla sa for siden:

Velger du rollerburger har de bare 3.2g KH pr 100g. Kanskje ikke samme smaksopplevelsen som vanlige pølser, men en hjelp i nøden!:p Etter hvert får en bare håpe at også Gildes Argentinske lammepølsene blir å få kjøpt varme. De inneholder bare 2 g KH pr 100g.;)

Carisma sa for siden:

Ja, de oppdaga jeg i helga og de var GODE! :D

Bee sa for siden:

Huh?? Jeg kjøpte jo de der argentinske lammepølsene, men på pakken min står det 5 gram KH.

Gamla sa for siden:

Da må de ha endret innholdet underveis. Dette klippet jeg fra ketolyseforumet.

"Hei, takk for henvendelsen din!

Gildes pølser er i utgangspunktet lave på karbohydrat og med den "rette"
karbohydratkilden i form av stivelse

Vi kommer i mai med en ny pølse:Argentinsk lammepølse som kun har 2 % KH

Med vennlig hilsen

Agneta Lindén Moen
Produktgruppesjef
Gilde Norge BA "

Carisma sa for siden:

På den pakka jeg kjøpte lørdag stod det 2g karbohydrater. De skriver det motsatt av andre, altå ikke Kabrohydrater 2g, men 2g karbohydrater. Dersom 5 tallet står bak er det nok et lite komma før det og det tilhører en annen ingrdiens....

Bee sa for siden:

Har enda pakken liggende, og det står at det er 5 gram.

Men når de sier at den inneholder 2 gram, så må nå vel det stemme eller?

guro_no sa for siden:

Hvor får man kjøpt disse pølsene?

stinasol sa for siden:

jeg har ivertfall veid vanlige hot dog pølser
og 100g er 2 pølser :) de fra bensinstasjonen
er jo større men ikke over 6 karber for 1 sånn
mener jeg ;)

nøtta sa for siden:

enig, jeg vil tippe ca 5 og med bacon metter den gangske greit , jeg (personlig) synes det er en helt grei krise løsning :)

Gamla sa for siden:

Fikk just reklamen fra Coop Prix, der står de aventert, men butikken hadde ikke fått dem inn enda. Vil tro at alle større butikker som selger Gildepølser vil få dem inn etter hvert. :rolleyes:
Forsøkte også å finne ut KH mengden ved å søke på internett, men selv om KH mengden sto på flere av de andre pølsesortene sto det ikke på de Argentinske lammepølsene!:mad:
Dette blir visst bare noe ekte "pølsevev" !!!:D
Inntil videre satser jeg på at de inneholde kun 2 g. pr 100g,-- tror jeg!:rolleyes:

stinasol sa for siden:

Ja jeg benytter meg en del av disse
og burger pølsene,nå er foresten burger
pølsene komt for salg i butikkene også,kjapt og enkelt
:) (3,2 karber i rollerburger,gilde)

Smula sa for siden:

De rollerburgerene er jo mega-banan-gode, og bensinstasjonpølser falt det meg ikke inn at en kunne spise i et krisetak! :)

Jeg tenkte man kunne kjøpe noen pakker med pålegg av noe slag og maule, jeg, men det blir jo selvsagt ikke varmt...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.