< Tilbake til oversikten

Hva spiser dere på en typisk dag?

Hedda:) sa for siden:

Please tell. :)

Bee sa for siden:

Det går i polarlapper, egg og bacon, kylling, grillribbe, koteletter osv.

Eller tenkte du på hvor mye i løpet av en dag?

touran sa for siden:

rømmegrøt, hamburgere uten karb, polarbrødlapper, OE-brød, kylling former, laks, biff, svinekjøtt...

Ja, tenkte mer på hva dere spiser til frokost, lunsj osv. på en typisk dag. om noen hadde giddet å liste opp hva de har spist i dag f.eks.

Bee sa for siden:

Frokost: Ikke noe.
Lunsj: To egg og 3 skiver bacon.
Middag: En tortilla med tacokjøtt og salat.
Kvelds: Alt for mye hjemmelaga is. Isj og usj.

touran sa for siden:

frokost: 1 morning shine bar (2karb)

lunsh: det samme som frokost (2karb)
var lens for polarbrødlapper, og hadde ikke bakt brød ennå, bakte i dag OE-brød.

middag: hamburger med ost på og tacokrydder, dippet bitene i seter rømme og salsa (2karb max)

kvelds: rømmegrøt ala Ziggy med splenda (7karb max)

har drukket masse vann og 0,5 pepsimax

tilsammen 13karb i dag...

De ziggylappene, er det ok ketogen mat? Er det mye proteiner i?

Georgine sa for siden:

Frokost: 1 fiberrik med masse brie og salat
Lunsj: omelett med løk, oliven, purre og ost. Grøntfor ved siden av og olje over
Middag: Kyllingfilet og diverse rå grønnsaker
Kvelds: 3 salatblader med pålegg (kjøtt eller ost)

Det var dagens meny :)

Smula sa for siden:

Er det bare meg som synes det hørtes forferdelig lite ut....?

kelly sa for siden:

I dag har jeg spist:
Frokost: 2 egg med 1dl fløte til eggerøre, 4 skiver bacon, 2 cherrytomater.
Lunsj: en pose baconcrisp(ikke vanlig lunsjmat altså...:o )
Middag: lavkarbo tomatsuppe m/skinke, ost og rømme
Kvelds: 1 karbonade med ost og 7 cherrytomater

Carisma sa for siden:

Hmm, i dag:
Frokost: Liten avocado med 1 ss salatmestern rekesalt
Lunsj: 2 pølse- og ostemuffins (men hadde ikke pølse så det ble bacon og ostemuffins) med en liten neve salat og litt rømme på
mellom: 6 sukkererte-belger 10 halve valnøtter
middag: 2 nakkekoteletter m 1 liten øse brokkolimos (brokkoli, fløte, ost, hvitløk salt og pepper)
spiser aldri kvelds siden middagen sjelden er før 19- 20-tida.

Bee sa for siden:

Spiser jeg mer blir jeg stappa, og det skal man jo ikke være.

Iset sa for siden:

Ja og ja. :)

Hvis du skal være i ketose ville jeg lest dagbøkene til de som går på ketolysekuren, Atkins (fase 1 og muligens 2) og Skaldeman, de går på ketogene kosthold, og der kan du få mange tips. :)

Ja, men jeg vet ikke hva de heter de som går på dette, så det blir mange sider å lese seg gjennom...

moinx sa for siden:

Les Gerd's journal, hun er på Ketolyse og et godt eksempel for oss alle.....Jeg er også på Ketolyse, men har ikke hatt journal så lenge.....men blir veldig glad hvis du stikker innom såklart!!

Gerd sa for siden:

Hei.

Viss du ser på vedlegga mine på journalen min så har jeg laget 4 ukeplaner. Det er mat som jeg spiser mye av...

Iset sa for siden:

Jeg bare kikker meg inn på første side i dagbøkene og ser om de skriver opp menyene sine. Ellers legger jeg merke til hva folk har i kostfilosofi-feltet sitt og ser om de har en dagbok. Det lureste du kan gjøre er å se i skravletråder feks, der kan du se hva en god del folk har i kostfilosofi-feltet sitt. :)

Nå er det jo enormt fokus på ketolysekuren her inne, så der er det mange folk du kan snoke i dagbøkene til. Se feks. hvem som skriver på ketolysedelen av forumet, så ser du om de har dagbok.

Smula sa for siden:

Neida - og jeg så lenger nedover at folk spiser mer likt den mengden jeg spiser, så da er vel bare magemålet ditt litt mindre, da.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.