< Tilbake til oversikten

Magefett og helse

mam sa for siden:

Bilder er lagt ut under "Sofakroken" 25.mai 2007

Jeg har nå kommet ned på BMI på 30, som er en stor forbedring.:D Jeg legger inn målene mine i "Body Fat Monitor" www.fittogether.net. Der får jeg vite at jeg har svært mye magefett, det som kalles: "Waist to Hip Ratio". Min WHR er på 0,87, og da får jeg opp at jeg har "Wery High Risk" for helseproblemer.

Her er mine stygge mål:

Waist 96.00cm
Abdomen 98.00cm
Hips 110.00cm
Thigh 64.00cm
Weight 85.00kg
Knee 43.00cm
Height 168.00cm
Calf 45.00cm
Neck 37.00cm
Ankle 25.00cm
Shoulders 121.00cm
Arm 33.00cm
Chest 114.00cm
Forearm 29.00cm
Wrist 17.00cm

Jeg lurer litt på dette med fordeling av kiloene. Har jeg en veldig "maskulin" måte å lagre fett? Det er jo en kjent påstand at menn samler fett på magen, kvinner på rumpa. Mitt midjemål (Waist) og hoftemål (Hips) er ikke så forskjellig. Større forskjell på Waist og Hips er positivt, helsemessig sett.

Og kan det bety at jeg har fett på magen som er vanskelig å slanke bort, etter mange år som overvektig, to svangerskap hvor vekta poppa opp i over 110 kg og et keisersnitt?

Jeg kan ta tak i magen og riste det løse skinnet med en fettpølse inni. Er det positivt i den forstand at jeg ikke har så mye indre fett rundt tarmene som det store midjemålet kan tyde på?

Regner med at Nille, Torkil eller andre har noe visdom å dele...

Kristian sa for siden:

Hadde du operert bort ''fettpølsa'' så hadde målene blitt meget bedre.
Dessuten så har du blitt kvitt så mye fett nå at du helt sikkert stiller mye bedre nå enn før vekttapet.:)

mam sa for siden:

Jeg har tenkt mye på operasjon ja. Jeg må gå ned en del mer først. Det beste hadde vært om magen krympet "nok" til at jeg ikke syntes operasjon var "nødvendig". :rolleyes: Nå synes jeg magen er for stor til resten av kroppen, for å si det sånn.

Jeg er litt skuffet over at magen ikke krymper raskere. Jeg har lest at stort magemål kan være en indikasjon på insulinresistens. Og lavkarbo skal være bra for insulinresistens, så jeg får holde på. Ned 10 kilo til! Ser jeg ikke stor forbedring på magen da, så tror jeg at det blir konsultasjon for bukplastikk.

mam sa for siden:

Nå legger jeg inn bilder av elendigheta i "Sofakroken" så bare medlemmer av forumet kan se. Kommenter gjerne.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.