< Tilbake til oversikten

Fersking spør ang mat

Svennis sa for siden:

Hei

Jeg har lest endel her inne nå, men et par ting jeg lurer på.

Kylling inneholder lite karbohydrater, men hvor mye bør jeg/kan jeg spise av det?

Og er denne frokosten godkjent?
100 gram krepsehaler
15 gram majones

Videre har jeg tenkt til å spise idag
Lunch: Kylling

Middag:
Laks m/seterømme
(Hvor mye laks kan man spise? 200 gram ferdig)?
Salat

Kvelds:
Forslag ?+ ( :-) )

Fru R sa for siden:

Vet det er en stund siden du la ut spørsmålet... Men tenkte å svare deg tilfelle du fortsatt lurer ?
Du går på egen diett. Da er det jo litt vannskelig å svare, men jeg syntes du skal spise deg mett. Ikke stappmett men mett :-D

Siss1 sa for siden:

Hei Svennis! Jeg er også nytt medlem her, men har spist lite karbohydrater i tre år nå. Ikke fanatisk altså!! Det jeg spiste da jeg startet kuren min, (jeg gikk ned 8 kilo på 6 uker uten noen form for trening, satt for det meste på r....a!) var frokost: to bløtkokte egg og en halv pakke bacon. Lunsj: Kyllingsalat med 100 g salat (fra pose) en kyllingfilet, event en halv grilla kylling, revet ost, cherrytomater, 1 ss mais og 2 ss gresk dressing blandet med creme fraiche. Middag; Så mye du orker av fisk eller kjøtt med litt kryddersmør og 50 g salat og 50 g kokte grønnsaker. Baconsvor til snacks noen kvelder. Unnet meg saus på lørdager, kun 1 dl. Det å slanke seg er en jobb, men når resultatet kommer er det veeeldig verdt det....!

mofe sa for siden:

Svennis: det er vanskelig å svare deg spesifikt, når du ikke har valgt noen filosofi enda. Men "generell lavkarbo" så vil jeg anbefale deg at hvert eneste måltid skal inneholde proteiner (kjøtt, egg, fisk, ost, osv), grønnsaker og fett. Ikke vær redd for grønnsakene (karbohydratene), vi trenger dem! Inneholder vitaminer og mineraler - og det er viktig å få i seg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.