< Tilbake til oversikten

Havregryns smågryn(t)

Havregryn sa for siden:

Synd(et) & Skam(mer) seg
I går syndet jeg i (vår)sommernatten,syndet så det skvatt.
Jeg lagde min spesialitet, italiensk hjemmepizza til guttene mine,og planla faktisk selv å spise,og så jeg gjorde.Tynn-tynn bunn osv riktignok,men dòg!!
[font=Book Antiqua][/font]
Samvittigheten
Tja den er ikke den beste,men dagen i dag har vært i god Atkinsmodus,for viderekommende,eller noe i den dur.
Vel sånn er nå det
Allikevel velger jeg å starte min egen dagbok bare for å plage meg selv litt ekstra.

Nuvel
Jeg står rimelig stille på vekten,det skal sies som sant er.
Jeg har ca 6-7 kg jeg vil ned før jeg er i mål.
Jeg trener en del vekter og har gjort det i over ett år nå i tillegg til intervalltrening.Jeg har ikke mistet styrke så jeg skjønner jo at noen kilogram her helt sikkert er muskler,men allikevel vil jeg ned litt til,om ikke akkurat 6-7 kg så iallefall tja 3-5.
For å være helt ærlig så kommer dette an på hvordan klær og form(ene) sitter.Vekten er ikke det viktigste så lenge man blir mindre i omfang(I know)
Stramt & Løst
Det er litt rart egentlig.Klærne sitter løsere her og der,
og strammere andre steder (?), men når sant skal sies så gjør det meg litt urolig,livredd som jeg er for å legge på meg!
Alt i Alt
Jeg er veldig fornøyd med atkins-fisoloffien (jada,filosofien)for jeg slipper å gå rundt å være skrubbsulten
Dagens inntak(ikke i rekkefølge som spist):
2 GG klibrød
2 ss go'smør
6 skiver Ridderost
2 kokte egg
eggerøre av 2 egg
4 broccoli"blomster"
piiteliten vårløk
1/3 liten issalat
1 avocado
litt mandler
1ss olivenolje
4 ss creme fraiche
6 jordbær
3 ss hjemmelaget iskrem(med splenda)
Dagens evaluering: For lite grønt!

Eilan sa for siden:

Hei Havregryn, takk for kjempehyggelig hilsen i dagboken min! Er lett å være åpen når ingen vet hvem du er vettu!!!!!! :D:D:D

Men det er jo lettere ihvertfall. Prøv, så skal du se.

Ha en fin tirsdag!

Sprudle sa for siden:

Jeg må bare få sagt at jeg syns journalnavnet ditt er helt fantastisk bra! Småhumrer for meg selv hver gang jeg kommer over det :D Gleder meg til å lese mer her - liker måten du skriver på. Mye humor i dette grynet skjønner jeg :)

Ønsker deg en fortsatt fortryllende tirsdag!

Havregryn sa for siden:

10.05.2007
kl 10:05

Takker
Eilan & Sprudle for hyggelig hilsen tilbake.

Dagen i dag
Jeg har lest meg igjennom endel motiverende innlegg angående vekttap.Jeg har ikke all verdens mye å ta av,så det blir vel kanskje litt flisespikkerier i forhold til de som har mer og som er så utrolig flink.
Jeg ser(muligens) hva jeg må gjøre for å gå ned de siste avgjørende kiloene,men de siste dagene har jeg slitt med motivasjon.Jeg trives jo godt med denne kosten,men så får jeg tvilen over meg om dette vil funke frem til mål.
Vel-vel!

I'll be bækk..

Havregryn sa for siden:

Tuuusen takk Nicella og det samme til deg :)

Havregryn sa for siden:

Takk takk takker & bukker(neier) Eilan,den linken var perfekt å få nå!!
Skal :detektiv: den grundig
:)

Eilan sa for siden:

Sjekk særlig ut AnnaV. Hun er en heltinne!

Havregryn sa for siden:

30.05.2007

Jeg sliter med motivasjonen,eller sta-beistet i meg:cool:

Havregryn sa for siden:

Fredag 1 juni

Regn-Regn-Regn
Det regner noe så salig i dag,men til uken er det meldt opp til fler-og-tyve-grader så da er det bare å stålsette seg og være tålmodig.Solen kommer!

Brus
Det er med skam og melde at jeg har forsynt meg grovt av Tab også leser jeg ett eller annet sted her inne om aspartam!! Husker bare ikke hvor.Kan det være derfor vekten er som den nå engang er tro?
Iallefall,jeg har gått over til Cola light når brus skal drikkes.Mulig det ikke er så mye bedre men nå får vi se da.Jeg holder meg jo innenfor karbo-grensen,dvs jeg kjenner ikke mine grenser(vel noen av de da!;)) når det gjelder karbo men holder meg godt under 35 nettokarber ,men jeg spiser jo ikke det samme hver dag så det varierer.

Fredagskos
Her i huset er det fredagen som er viet til hovedhelgekos,da er det ofte taco,en sjelden gang hjemmebakt pizza.I kveld var det taco,godt & mettende.Jeg spiser bare salat,ost,kjøttdeig(m/krydder)løk og craime fraiche,og det smaker fortreffelig.

Dagens evaluering: Godt innefor karbo grensa.

Ha en fortreffelig helg!

Havregryn sa for siden:

3 juni 2007

Natteravn
Dagbok meg her og dagbok meg der

Jeg står så fordømrade stille

:boat:

Havregryn sa for siden:

Onsdag
6 juni 2007
Sol & varme!:rodme:

Havregryn sa for siden:

Madag 11 juni 2007

kl 23:36

Vekttrening(power) i en time
1 times skogtur med hundene

Mat fordelt utover dagen:
GG Helseklibrød(2 stk)
Tunfisksalat
4 egg
ost(ridderost)
mandler
issalat
vårløk
rømme med edikk & suketter
1 grønt eple
Vann-vann-vann-vann allmass:)
[color=#4169e1][/color]

Havregryn sa for siden:

Onsdag 13.06.2007
kl 18:17
[font=Century Gothic][/font]
Det blåser på toppene: Fy det er kaldt,jeg fryser spent ihjæl jeg til tross for varmegrader,men nordavinden er lei den.
Sitter å vurderer trening,dvs,jeg har bestemt meg,jeg skal avgårde jeg.Det er nå det gjelder kjenner jeg,det er nå det skjer noe med kroppen.Av en eller annen grunn føler jeg meg utsultet når det er slik så nå er det bare å prøve å holde det hele i gang.Blir så fantastisk fornøyd etterpå.
Dagens inntak:
ryvita m/smør og 1egg
1 skive kalkunpålegg
1 stor issalat med reker,
rømme,tomat,paprika,selleri,løk
røkt laks
1ss majones
2 egg
1 neve mandler
noen få druer(8 stk)

Evaluering:litt lite protein & litt lite fett

Havregryn sa for siden:

kl 22:04

Treningsøkt unnagjort:Power i dag,dvs utholdende styrke.Jeg liker den egentlig,men det er tungt.

Havregryn sa for siden:

Søndagskveld 17.juni 2007
kl 23:38(som om ikke dette står lenger oppe på innlegget..hehe)
Treg søndag:Skikkelig slapp dag.blundet en stund etter frokosten som besto av eggerøre(3egg) og GG klibrød med smør & ost.
kaffe & te.
Lunsj/middag:kylling/kalkun pølser(4 karbo pr 100 gram)
issalat med litt grønnt eple,creme fraiche med edikk& suketter.
That's it
Trening ble det,step intervall i ca 75 minutter,hardt & godt.
Det hjelper,føler meg absolutt fastere i fisken,men snart er det vel dags for PMS og da blir det slappfisk tenker jeg.Føler meg alltid blærete & tjukk da,blitt værre det siste halve året syns jeg.Fylles opp med vann virker det som.Iriterende,men det går jo over bare jeg husker at det gjør det,og det er ikke alltid like lett.Rare greier egentlig,vil liksom ikke koble det der :rolleyes:
Ny jobbe uke i anmarsj,også fra helgen er det 3 uker med ferie,fantastisk!
Vi har 6 ukers ferie der jeg jobber,den ene har jeg allerede tatt.Etter de 3 ukene jeg skal ha nå skal jeg jobbe litt før jeg tar en til.Den siste sparer jeg til høsten.

Hyper sa for siden:

Regler er til for å brytes, er det ikke det man sier?;)

Havregryn sa for siden:

ja ikke sant,hva skulle vi ellers med regler og prinsipper;)

Havregryn sa for siden:

Mandagskveld. 18 juni 2007
kl 23:38
Mat,sol & trening: Spist fornuftig og akkurat passe i dag,ikke så mye grønnsaker,men det er bevisst. Så dagen har bestått av egg,egg og atter egg,asparges,parmaskinke,vårløk,noen bananskiver( den lå på kjøkkenbenken og fristet meg :rolleyes: ),sist men ike minst jordbær med fløte.
Gått langtur med hundene i dag,og vært å trent power(utholdende vekttrening) Litt soling har det blitt tid til også.
Er litt spent på vekten nå,skal se om jeg husker å veie meg i morgen når jeg er innom ett sted jeg vet det er en vekt.
Kroppen føles god for tiden,det er en god ting,går riktig vei,ikke i mål,vil ha bort håndtakene på ryggen,men de vet jeg er de siste som forsvinner så jeg vet faktisk ikke om jeg vil så langt ned.Tror jeg må under 58 kg da,og det tviler jeg på at jeg klarer(og vil).Trivselsvekten min er før jeg kommer dit. Jeg vil ikke være for "tynn" det skal være litt på en kvinnekropp syns jeg,bare ikke for mye.Men igjen,trivsel & velvære er stikkordene for meg
evaluering: en bra dag i dag!

Havregryn sa for siden:

St.Hansaften 2007
kl 21:33
REGNVÆR!!
Det homper & går rette veien for tiden,har nok skjerpet meg endel i det siste og det merker jeg i form av nedgang på vekten.
Jeg kan ikke si med sikkerhet hvor mye for jeg har alltid forskjellig klær og sko på meg når jeg har veid meg,men så lenge jeg ser at det er nedgang så spiller det jo ingen rolle,og jeg snakker ikke om gram,men kilo.. Tja la meg si 2 kg i de siste 2-3 ukene,det syns jeg er veldig bra til meg å være:o
Jeg har trent endel mer i det siste,både vekter og intervall og det er nok det store cluet for meg.Dette vet jeg jo egentlig fra tidligere,men guuu' så fort man glemmer da gitt:rolleyes:

Det er ferietid for meg/oss,ingen store og fantastisk planer,bare ett par "småturer",men bare det å ha fri er jo deilig,så får vi se hva vi finner på for noe sprell

Havregryn sa for siden:

Natt 25.06.2007
kl 00:47

Sånn er det!

Mat i dag: Egg-egg-egg,laks,GG helseklibrød,smør,ost,mozzarella,skinke,vann,te,kaffe og cola light.

Havregryn sa for siden:

2 juli
Jeg er fremdeles mett etter lørdagens pizza & m(as in sjokolade).Dagen i går var ok mht inntak.
Jeg føler meg litt sånn;blåst opp.
Når skal jeg lære at det nok stemmer fordi tante grønn er i emning(farveblind..)og da er det denne følelsen jeg har nå jeg pleier å ha(minne meg selv på dette en gang for alle)
skal snart nordover på festival,arti' :rolleyes:

BiB sa for siden:

Hei!

Du er utrolig iherdig, det må jeg si!! Lykke til videre, med vekt, sykling ... og mannen i ditt liv.

mvh meg :)

Havregryn sa for siden:

Jeg burde kjøpe meg vekt & målebånd..
men..men..men...
dessuten tør jeg ikke målebånd...det er nok en sånn psykisk greie..
:eek:

Havregryn sa for siden:

Ååå...
Føler meg mye bedre i dag.
Jeg har faktisk fått i meg cocosa'n også innrør i varm mat(egg & kjøttdeig)Gikk mye bedre i dag.
Ikke vært kvalm og uvel i dag.
Sov også bedre i natt.
Hadde nemlig forrige helg 1 og 1/2 dag med det jeg vl kalle"medfødt"-mat inntak,fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle la være..kremt Melmat,sukker,chips & alkohol,fysj & pføy!
Det er rart,men lurer på om det virkelig har satt meg så durabelig tilbake med all den elendighet jeg har følt i etterkant av det...!
Iallefall tror jeg(litt usikker) at når jeg endelig fikk fortsatt med mitt kosthold så måtte kroppen igjen innordne seg på lite karbo og derfor på ny komme i ketose..
:veitikke:
Drikker mye vann om dagen,3-4 liter iallefall.
Vet at det funker,magen er god,men skulle gjerne fått vært skikkelig på toalettet,blir liksom bare ikke det helt store,men det kommer vel,pleier det, med jevne,dog lange mellomrom.
I mellomtiden får jeg nøye meg med lite...so to speak..
Lagde meg en fortreffelig aften/senlunsj i dag:
"Min SMOSH"
1/2 moden avocado,som jeg moste med gaffel
2 fedd hvitløk,klemt & hakket (hvitløk er jo så godt så jada)
1/2 liten rødløk(den er så god) godt opphakket
3-4 syltynne skiver skinke(baguette skinke,skåret i strimler)
pittelitt havsalt(eller en liten klype)
1 ss seterrømme
(alt ovenfor rørt sammen med gaffel,ikke for mye,skal være litt "tøgg" i det)
så rørte jeg i:
2 kokte egg,hakket opp
1 liten ss cocosa
4 lett hakkete mandler
5 lett hakete valnøtt kjerner
veldig godt,fornøyde smaksløker..og glad mage.

Havregryn sa for siden:

Nå begynner det å hjelpe,jeg føler meg bedre i sinn & skinn,og i dag har jeg tatt cocosa 3 ganger,dvs 3 ss.Og kroppen er mye mere fornøyd nå enn da jeg spiste meierismør i "allmass".Kan jo være saltet i smører som ble for heftig,hva vet jeg.Føles iallefall sunnere med cocosaen.Selvfølgelig har jeg tat litt smør,men i dag er det ikke blitt mer enn ca lite 1 ss max.Jeg har spist endel egg i dag,tunfisk og salat¨,Kässlerskinke fra sverige og littepitt brokkoli. Trent vekter har jeg fått gjort,men da merket jeg at jeg var sliten gitt.Er veldig overbevisst om at det er en ny-ketose-periode som gjør meg mere sliten nå,og med hodepine.
Måtte legge meg nedpå å sove litt etter jobb pga det ovenfornevnte.Ble mye bedre da.
Sulten føler jeg slett ikke nå med cocosaen,men det jeg merker er at jeg blir litt sånn-hva-skal-jeg-kalle det;skjelven i kroppen når det har gått noen få timer,merker at nå er det spisetid selv om det ikke er direkte sult med romling i magen.Da har det gjerne gått noen timer siden siste måltid så det er ganske så passende,og da må jeg spise ellers blir jeg rett og slett uvel. Godt mulig det er forbrenningen som får kickstart av cocosaen.Jeg håper det da;)
Har også hentet MCT oljen i dag.Er ikke sikker på om jeg skal begynne å ta den nå eller vente til det er slutt på cocosaen.

P.S Hunden elsket cocosa på maten,han fikk en teskje...

Hyper sa for siden:

Hei du!!
Afrikansk dans hørtes utrolig gøy ut!!!:):)

Havregryn sa for siden:

Åja helt klart.
"Uvant" måte å trene på,barbeint, ristende hofter og flagrende hår.Rett & slett slippe opp,det er ikke så dumt det for oss nordboere,skikkelig svett og god. Knall!
:heia:

BiB sa for siden:

:D Det er bra å slippe opp og riste løs!!

Hvordan går det ellers??

best ehilsne BiB

Havregryn sa for siden:

Takk for at du tittet innom BiB
:)

Jeg har tatt i bruk MCT oljen istedet for cocosaen,den er faktisk ganske så ok å ta,null smak,bare litt oljete men slett ikke som tran eller denslags,så det var overraskende bra det der.
Etter bruk av MCT så skjer det også noe,men jeg har hatt 2 dager med litt kraftløshet og uggen i kropp,men jeg har utført det jeg skal av både jobb og trim så ikke så ille må vite.
..vi får se da...
Jeg spiser mindre smør nå når jeg tar MCT oljen,det føles bedre.Men jeg spiser jo det som er "naturlig" å spise..

Havregryn sa for siden:

I'm bored!!
Jeg kjeder meg....

BiB sa for siden:

Hmmm, en følelse jeg ikke kjenner!! Jeg som stadig preke rom at vi må stå i følelsene :o

Ikke for å være frekk, men hvordan får du det til? Jeg har en fantasi som spinne rhele tiden, ellers er det en eller flere bøke rjeg holde rpå med, en sang som må synges eller arrangeres, noe håndarbeid som roper (for ikke å si husarbeid, men det teller ikke)... Jeg er bare undrende :)

beste hilsen BiB

BiB sa for siden:

Dette høres veldig fornuftig ut!!! Kjærligheten er som tiden, den går ikke, den kommer:)

.... og så ble jeg litt nysjerrig på hvor langt nord du var på festival. Er det lov å spørre?? Tar det ikk eill eopp om du ikke vil svare:)

klem fra BiB

Havregryn sa for siden:

Tralalala..
i dag gar vært hjemmedag,helt fri.
Deilig!!
:love:
..også svever jeg i min "avstandsforelskelse"...pittelitt fjortis muligens men med snev av avansert flørt ala moden quinde- jeg har ikke no å tape

BiB sa for siden:

Herlig!! Nyt flørten, den er som vitaminer og mineraler, LIVSVIKTIG!!! Jeg flørter hver dag jeg, med mindre utvalget er helt håpløst! Det gir overskudd og avkastning man kan ta ut på hjemmebane ;)

Kos deg videre!!

Havregryn sa for siden:

Jeg er bare himmelfallen & bergtatt
og det er gjensidig!!
For en Mann!
:stortsmil

Havregryn sa for siden:

:love:

forelsket & fornuftig.....

:rolleyes:

Suzy sa for siden:

Gratulerer.....:)

Havregryn sa for siden:

Tusen takk :)

Distrea sa for siden:

Håper det smitter :D

Suzy sa for siden:

Takker for oppmuntrende hilsen. Får håpe at forelskelsen gjør at du mister matlysten.... :)
Den gjør iallefall at en har det bra.

Havregryn sa for siden:

satser på det da...:)

Rattata sa for siden:

Kloke tanker, Havregryn! Å tolke ting i hjel gjør aldri annet enn vondt verre. Trist at det ble skuffelse da, har lest tråden din og du var jo så lykkelig!
Jeg ønsker meg også et liv i tosomhet etter noen år som singel - kanskje julenissen kan oppfylle ønsket for oss begge (en venninne ønsket seg en mann til jul og møtte broren min på julaften hos meg. Nå er hun svigerinnen min :D )

Julehilsen til deg også! :klem:

Moa sa for siden:

:klem:En juleklem til deg! Smågrynet ditt ga meg tanker,- godt å lese når du var så glad.
Hold ved det du skrev om kognitiv terapi. Tankene våre styrer livene våre, i stor grad. Hold ved at du fortjener det beste, og at du er åpen og mottagelig for alt godt.
En ekstra :klem:

Havregryn sa for siden:

Tusen takk Moa:smile:

God Jul til deg

sirimor sa for siden:

God jul til deg også Havregryn:)

Havregryn sa for siden:

Tusen takk sirimor:stortsmil

Moa sa for siden:

Godt nyttår, Grynet!

Moa sa for siden:

Hei Havregryn.
Jeg har startet en dagbok i dag.... Er litt redd for å bli helt alene der inne, så titt gjerne innom og gi meg styrke...
:klem:

Rattata sa for siden:

Godt nyttår, Havregryn!

Så flotte og kloke tanker du tar med deg inn i det nye året :ja:
Håper savnet av mannen ikke ble så stort og du har klart å renske litt opp i følelsene dine :klem:

Havregryn sa for siden:

Skal finne dagboken din Moa:)

Moa sa for siden:

Ser du trenger en god klem, Havregryn.
Å slite med tungsinn er vanskelig. Vanskelig å tenke positive, styrkende tanker når hjernen bare babler trist.
Du jobber med det skriver du, og det er bra.
Å synke ned i tunge tanker gagner ingen, aller minst deg.
Tenker på deg, vet det er tungt å se lys når det meste er mørkt.

Stor MoaKlem til deg, håper du får det bedre i kveld.

Moa sa for siden:

[CENTER]PERSPEKTIV[/CENTER]

[CENTER]"Mennesket vokser i livets strid",
heter det velberget
blant folk som har striden bak seg.
Ska lure på det...
Sjøl har jeg faktisk minket;
snart er jeg så liten at
jeg ser himmelen
gjennom lissehøla i skoa mine.

Hans Børli[/CENTER]

Rattata sa for siden:

Så leit at du har det så trist, Grynet!
Jeg håper du kommer over ham snart, at du klarer å se videre - forbi det du drømmer om men som du ikke får...det er så vondt å ha det sånn.

Husk at din verdi ikke ligger i om denne mannen vil ha deg eller ikke. Du er verdifull uansett - det står fast!

Alyssa sa for siden:

:klem: :klem: :klem:

Havregryn sa for siden:

Tuusen takk for gode ord Rattata,Alyssa og Moa:suss:

Moa sa for siden:

En mandagsklem:klem:
Vi er mange som er glade i deg!

nettan sa for siden:

Du har en stor verdi:)
Tenk positivt:)

Havregryn sa for siden:

Tuuuusen takk nettan & Moa..
setter pris på det:)

Moa sa for siden:

:klem::klem::klem:

Rattata sa for siden:

Hvordan går det med deg? Humøret på bånn? På vei opp? Hvordan går det med lavkarbo?

:nysgjerrig:

Rattata sa for siden:

Det gjør det ikke akkurat enkelt når man ikke kan unngå å treffe hverandre, nei...men nå har du vært på bånn og da er det bare en vei og det er opp! (litt klisjè, da, men det er jammen ikke helt på jordet heller :) )

Så flott at du går ned, da! Flinke Havregryn :ja:

Håper dagen blir god!

Gamlemor sa for siden:

Det er i motbakke det går oppover, vet du.

Håper du får en fin dag! :)

Havregryn sa for siden:

Takk Gamlemor & Rattata:suss:

Moa sa for siden:

Tenk at dette skjer deg fordi det er noe bedre i vente for deg!
Selvfølgelig er det slik!

Også bra at du går ned i vekt, det er jo også et mål du har. Ha en fin kveld!

Havregryn sa for siden:

Takk Takk Moa & Alyssa:)

Rattata sa for siden:

Du kommer deg videre, Havregynet, sånn etterhvert. Men nå har du nok veldig behov for å sortere tanker, prøve å forstå ham og mye av kreftene dine går til det...slik er det når man er så glad i noen...vondt når en annen tar opp så mye plass i hjertet uten å gi noe tilbake...

Jeg syns det er leit at du strever med dette..men slikt tar tid, det vet jeg!

Det var hyggelig å se deg her igjen, da! :D

Stor

PS! Hvordan går det med lavkarbo?

Lava sa for siden:

Forstår godt at det svirrer mye tanker i hodet ditt nå,
dette har vært en viktig del av ditt liv, og dte var positivt for deg, nå trenger du å sortere og prøve å se fremover.

Ønsker deg en flott søndag, og lykke til videre ;)

nypdblue sa for siden:

Hei!
Jeg kjenner ikke deg, men jeg kjenner hjertesorg :nedfor:
Føler med deg. :klem:

nettan sa for siden:

Hjertesorg har vi flese hatt en gang.. og det er vondt..
Flott at du klare og holde deg til lavkarbo og at vekten går ned, det er jo positivt :) .
det ordner seg for snille mennesker :D
herfra går de bare en vei og det er oppover :)
Stå på
Klemmer på :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.