Merkelige greier. Jeg har ikke sure oppstøt, merker det heller ikke etter noe bestemt mat eller drikke, men jeg våkner opp om morgenen med halsbrann/sår hals. Dette forsetter slik utover hele dagen. Har hatt det slik i et par uker nå.
Da jeg begynte på ketolysekuren så fikk jeg rar smak i munnen, dette gikk over da jeg fikk halsbrann (har ikke ketolyseånde). Har gått over på litt flere karber og er fremdeles i ketose.
Det pussige er at de gangene jeg unner meg litt flere karber så forsvinner halsbrannen.
Hos meg har det vært omvendt.. jeg har vært plaget med halsbrann i mange år. men etter at jeg la om til lavkarbo så kommer den igjen.. Nå kan jeg drikke appelsinjuice uten å bli helt ødelagt.
Hos meg er hvetemel det værste, men jeg får også sur mage hvis jeg spiser matvarer med mye syre i.
Har du kansje kuttet noen matvarer som tidligere dempet sur mage??
Jeg får halsbrann av for mye kaffe, tomater og pepsi-max. Lurer litt på jordær også, men ikke helt sikker enda. Nå i pollensesongen er halsen litt sår til vanlig, så da får jeg det mye lettere.
Jeg vet en del som trigger halsbrann sånn som sterkt krydret mat, banan, leverpostei, brunost osv osv
Melk demper halsbrann, men det er jo ikke tingen på lavkarbo da. Det fins jo sånne syrenøytraliserende midler på apoteket som smaker grøss og gru:o Ellers er jeg litt usikker, men kanskje hvitost funker? Aner ikke altså, bare en tanke :confused:
Har hatt halsbrann helt siden den kom da jeg ble gravid med førstemann og siden har den trofalt fulgt meg i tykt og tynt:mad:
Hos meg forsvant halsbrann og sure oppstøt da jeg begynte med lavkarbo, men kommer tilbake når jeg spiser pizza. Da brenner det i halsen på morgenen dagen etter (tidlig). Ja det brenner! Skikkelig vondt og ekkelt og jeg må oppe og drikke vann og ta en paracet, da forsvinner det i løpet av noen minutter.
Som oftest spiser jeg ikke noe spesielt om kvelden, er fremdeles mett etter middagen. Kanskje litt baconcrisp men det er ikke mange bitene.
Kanskje jeg bør begynne med noe fast noe om kvelden?
Så halsbrannen din blir borte resten av dagen etter inntak av paracet?
Hvis du får halsbrann av å spise veldig lite karbohydrater og føler deg bra med litt flere, så vil jeg si at svaret er opplagt i forhold til hva du bør gjøre :). Det er ikke sånn at minst mulig karber er bra for alle, og kanskje kroppen din trives med litt mer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.