Tusta85 sa for siden:
Ser det er en del som spiser disse.
Kan vi på ketolyse spise dem?
JEg mistenker at det hadde vært greit å hatt en slik liggende i bilen o.l
Tusta85 sa for siden:
Ser det er en del som spiser disse.
Kan vi på ketolyse spise dem?
JEg mistenker at det hadde vært greit å hatt en slik liggende i bilen o.l
Gerd sa for siden:
Er ikke ketolysemat, nei... :)
stinemarie sa for siden:
Hvorfor kan man ikke spsie de på ketolyse da? :o
Gerd sa for siden:
I boka på side 83 og 84 står det noe om søtningstoffer og dens årsak til stagnasjon i vekttapet. :)
stinemarie sa for siden:
Ok. Takk for svar.
Er det ok, med disse muffinsene som står på oppskriftssiden da tro?
Jeg må ha noe lett å spise mens jeg har på jobb, tar seg ikke ut å spise noe salat eller kjøtt. Må liksom ha noe jeg kan ta enliten bit av innimllom da jeg ikke ar pause og jobber i butikk:)
Men jeg har spist den Atkins baren i god tro i to dager og hadde gått opp på morgnen i dag, så da er vel sikkert det grunnen da :(
Gerd sa for siden:
Det kan være grunnen :)
Hvilke muffinser er det snakk om ?
Teletubbien sa for siden:
Jeg har forstått det som om vi godt kan spise Morning Shine, som er produsert av Atkins og inneholder 2 netto karber. Jeg spurte om dette i en tråd her for en stund siden og fikk da inntrykk av at vi kan spise begrenset av dette. Jeg har alltid en pakke med disse liggende, og når jeg feks ikke rekker lunch og er i bil osv så er det et helt ålreit supplement! Men som sagt er det mindre karber i Morning shine enn de andre Atkinsbarene jeg har funnet....
Har i allefall spist dem og holdt meg i ketose ;)
Nille sa for siden:
Atkins sine barer er søtet med Splenda og maltitol og har ingen kjent innvirkning på blodsukkeret. De inneholder kune søtstoff som er "lovlig" på Ketolysekuren. Så søtningsstoffer og stagnasjon av vekttap av den grunn er ingen klar grunn til å IKKE spise dem.
MEN, når det er sagt, - så anbefales de kun som mellom måltid og kun i "matkrise" situasjoner hvor man ikke har mulighet til å spise noe annet. Ikke flere ganger til dagen og absolutt ikke hver dag.
Du går ikke OPP i vekt av å spsie en Atkins bar to dager på rad. Du er i så fall et enestående tilfelle. Vekttapet kan stagnere om man spiser MYE av dem. To er ikke mye !!!
Folk har lagt på seg av Atkins barer, men da har de spist flere til dagen i flere uker. Altså brukt dem aktivt som måltidserstatter. Det finnes IKKE noe grunnlag for å hevde at de to barene du har spist er årsaken til vektoppgang. Det kan være mange andre grunner til at vekten varierer !
Alle Atkins barene inneholder fra 1 til 3 netto karber pr stk og kan godt brukes - begrenset og innenfor rimelighetens grenser !
Allikevel anbefaler jeg dem ikke. Det beste er å kalre seg uten erstatningsprodukter.
Om muffinsene inneholder lovlige ingredienser og ikke har for mange karber kan du godt spise dem.
Men de som lages av Atkins Muffinsmix ville jeg holdt meg unna. De har forholdsvis mye karber i forhold til en dagsdose på 15 og bør ventes med. De passer bedre på Atkins vedvarende og vedlikehold som tilsier en karbdose på over 30 karber pr dag !
stinemarie sa for siden:
Jaja, uansett hadde jeg gått opp en kg da jeg veide meg i dag morges. Kanskje det er 17.mai festlighetene som kommer nå. godt mulig det!
De muffinesene jeg mener er disse:
Nille sa for siden:
Jada, den oppskriften er lovlig !
Det blir 22 netto karber for hele oppskriften - lager du 9 stk blir det 2.44 karber pr stk. Lager du 12 blir det 1.83 karber pr stk.
Ikke spis for mange da ! De er farlige sånn.... man spiser en - så bare MÅ man ha en til .... og en til ..... og en til !! ;)
stinemarie sa for siden:
Kan jeg spise to sanne til lunsj hver dag da, eller blir det for mye?
Tusta85 sa for siden:
Ok! Takk for svar. Da kan jeg godt ha en liggende i bilen til nødstilfelle. Jeg merket bare 16mai når jeg var ute å kjørte mye, og jeg hadde hatt en lang øvelse at jeg var meget sulten etterpå, selv om jeg hadde spist rett før øvelsen. Da hadde det vært godt med noe magefyll. Men kan jo like gjerne lage en salat når jeg tenker meg om.
Gerd sa for siden:
Anna lettvint: fylte ziggylapper og oste/pølsemuffins. Lages på forhånd og har liggende i fryseren. Tiner veldig fort. :)
Tusta85 sa for siden:
Oste pølsemuffins?
Ziggylapper har jeg laga, men da ikke fylte.
Nille sa for siden:
Du kan godt spise 2 muffinser til lunch, men det kommer jo an på hva du spiser resten av dagen. Du skal jo holde deg rundt 15 karber pr dag .....
Gerd sa for siden:
Muffinsoppskrift: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5027
Tusta85 sa for siden:
Ah!
Tusen takk!
Trixie sa for siden:
Samme her. :)
Trixie :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.