< Tilbake til oversikten

Spørsmål til dere erfarne ...

Fredrikke sa for siden:

Er helt forvirret om dette med søtningsstoffer...
Kan noe fortelle meg hvilken lett brus jeg kan drikke ????
hva med tyggis ???
trekker man fra kostfiber fra det totalt antall karber når man beregner ??

takknemlig for svar fra en nybegynner....:rolleyes:

Bee sa for siden:

Alt det der står jo i boken.

Fredrikke sa for siden:

har ikke fått boken min ennå , jeg

Gerd sa for siden:

Heisann...

Du kan drikke pepsimax, cola zero osv...

Tyggis bør du holde deg unna, det er sånn skjulte karber, liksom

Karbene som står oppgitt på produkter er de du skal regne. Kostfiber er allerede trukket fra...

:)

Fredrikke sa for siden:

:)

Takk ! :)

hva tar dere mot "ånden " da ?
om dere ikke tygger tyggis.?

Gerd sa for siden:

Jeg har ikke tatt noe jeg. Pusser tennene et par ganger ekstra om dagen. Noen har god hjelp av munnskyllevann...:)

plysjhai sa for siden:

Hva kan man erstatte tyggis med ved flyturer da ? Jeg plages med at ørene smeller igjen, og det hjelper ikke å bare tygge uten noe i, det har jeg nemlig prøvd flere ganger. Måtte ty til tyggis da jeg fløy nordover, men når jeg skal sørover på mandag hadde det jo vært greit om jeg hadde hatt noe annet... :confused:

Gerd sa for siden:

Ta deg en tyggis på flyturen du. Den ene kan vel ikke skade særlig... Det er vel annerledes viss man tygger tyggis hele tiden:)

donjuanwannabe sa for siden:

At ånden skal være så fæl er vel litt opphypa pga av at det er en forandring fra ånden du hadde før. Du blir vant til det. Tror ikke vår skaper har gitt oss maten vi skal spise i naturen for så å gi oss dårlig ånde ved å spise den. :)

Photobscura sa for siden:

Min erfaring er at ånden går over. Etter et par uker i ketose har jeg en tilnærmet normal ånde.
Vet ikke om det er sånn for alle, da men.

Det beste, men sikkert ikke letteste er å kutte ut alt med kunstig søtning, i alle fall en stund. Mange har avhengighetsforhold til mat, og da særlig søt mat/godteri. Å få søtsuget på avstand, til du kan takle å spise litt nå og da gjør en enorm forskjell på selvkontrollen:)

Lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.