< Tilbake til oversikten

Er dette nok eller for lite?

nita58 sa for siden:

Jeg har sett hva dere spiser som går på Ketolyse,
og jeg tror kanskje jeg spiser lite, men jeg blir jo mett. Vet jeg burde spise mer grønnsaker, men, så jeg skal skjerpe meg litt fremover!:rolleyes:

Frokost:
2 egg 4-5 bacon skiver eller omelett
Lunsj:
Det jeg kan finne, idag ble det kun spareribs. Andre ganger Ziggylapper med pålegg ost/skinke.
Middag:
Et kylling lår med skinn, bittelitt av kyllingbrystet, og champignonsaus av fløte. Andre ganger Kjøtt med salat.

Tar vitaminene fra Ketolyse og drikker 3-4 liter vann og 2 kopper kaffe. 50 gram macademianøtter.

Er dette passe eller lite? Ser at andre er så flinke med lekre gourmet måltider....muligens at jeg har litt å lære....;)

Anyway ha en super kveld, nå skal jeg se hva som finnes på tysk TV, hvor alt er dubbet.........spennende, ikke sant!!!???;) Ikke noe er så gøy som å se Tom Cruise snakke flytende tysk med en pipestemme.......jadddah!:lol:

Gerd sa for siden:

Hei.

Så lenge du blir mett så er det nok. Men jeg ville putta på litt mer grønnsaker ja. Litt blanda salat til lunch kanskje.
Min nye "potet" er smørstekt blomkål og brokkolibuketter. Smaker snaskens til all middag, syns jeg... :D
Åsså er det kjekt å lage ovnsbakt kjøtt/fisk med squash, sjampinjong, løk, blomkål og brokkoli. (Veldig lettvint også) :)

mofe sa for siden:

GRØNNSAKER!!! Det er viktig, ikke BARE noe vi spiser for smakens skyld, vettu.... :)

:ja: :ja:

Jeg bare sier det igjen jeg, så du tar poenget.... GRØNNSAKER!!

nita58 sa for siden:

.....hmmmmmm mente du mere GRØNNSAKER!!! he he! Ta poenget ditt, lover skal skjerpe meg fremover!:engel_ikk

mofe sa for siden:

I tillegg synes jeg du spiser for lite.. Prøv å få inn flere måltider, ikke la det gå mere enn 3 timer mellom hvert måltid :)

Og grønnsaker til hvert måltid! :) Alle måltider skal inneholde protein, fett og grønnsaker :ja:

mofe sa for siden:

Når det er sagt, så syntes jeg det var vanskelig, da jeg startet - å spise grønnsaker.. det var så kjedelig liksom?

Men etterhvert blir man mere oppfinnsom i måter å tilberede på.. Man kan steke det, ovnsbake, koke.. Blande med urter, bruke krydder.. Og det er jo så mye å velge mellom også, ikke bare tomat og paprika, liksom :)

Lykke til, nita!

Smula sa for siden:

Jeg ble redd for å spise for MYE grønnsaker jeg, og overstiget karbohydratmengden - ingen som har opplevd det, da?

mofe sa for siden:

Hvis du er usikker, så veier du jo.. :)

Fisken sa for siden:

Jo, jeg synes fort det blir mange karber på grønnsakene. Men jeg er veldig glad i grønnsaker, da. Spesielt nå som jeg får ha fett på... :p

moinx sa for siden:

Jeg spiser ganske likt som deg, men spiser broccoli og blomkål hver dag.
Så lenge du blir mett syns jeg ikke noen skal fortelle deg at du spiser for lite. Vi er alle forskjellige!! Ser ikke vitsen med å presse inn flere måltider, hvis man ikke er sulten, det blir bare stress.
Mitt tips er å fortsette som du gjør, bare legg til litt grønnsaker i middagen!:) :)

nita58 sa for siden:

Takk for gode råd! Jeg skal prøve å presse inn grønnsaker til både lunsj og middag:D
[color=magenta][/color]
Om jeg er sulten mellom måltidene tar jeg meg en skinkebit, eller en osteskive, eller nøtter!

jorang sa for siden:

Dette er sikkert et gammelt tankegods fra en eller anne Grethe Roede-kur. Dette gjelder ikke for Ketolysekuren.

Så lenge du får i deg de vitaminer og næringstoffer (protein, fett, fiber) du trenger så spiller det liten rolle hvor ofte du spiser når du er på en ketogen kur.

Jeg spiser 3,5 måltider for dag, frokost, lunch, middag og bittelitt kvelds. Kunne for den del ha spist mye mindre. Matpakken som du skal leve av på denne kuren ligger rundt midjen ;)

nita58 sa for siden:

Takker for tilbakemelding! Jeg spiser til jeg er mett, og tar vitamintabl.til Ketolysekuren. Føler at jeg har overskudd, prøver å spise litt mere variert med gr.saker.
[color=#ff0000][/color]
Fantastisk vektnedgang du har hatt!!! Gratulerer! Har du mistet alle kg kun med Ketolyse? Utrolig bra ihvertfall!
Ha en fin dag!:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.