villebill sa for siden:
Får man ikke en enomt stor fettlever av ketolysekuren? Siden man spiser så mye fett tenker jeg?
villebill sa for siden:
Får man ikke en enomt stor fettlever av ketolysekuren? Siden man spiser så mye fett tenker jeg?
BiB sa for siden:
Har ikke kompetanse på området, men leververdiene mine blir stadig bedre, det samme gjør kolesterolnivået. Legen min, som jeg er hos 1 gang i uka, er svært fornøyd og sier at jeg bare skal stå på videre, sjøl om han er forferdet over mengden fett jeg inntar. Han sier det strider mot alt han har lært, men han ser at det er bra for meg, og da er det det han forholder seg til, ikke teorier.
Lykke til videre, spør legen om du er i tvil:)
Euphita sa for siden:
For en fornuftig lege du har, som støtter deg når han ser det er bra for deg, isteden for å tviholde på skolelærdommen. Honnør til han :)
BiB sa for siden:
Ja, jeg er utrolig fornøyd! Til å begynne med var jeg hos ham 2 ganger per uke, både for å holde fokus og få hjelp/støtte. Vi har stående avtale om at jeg bare kan sette meg på venterommet, uten avtale, om jeg kommer i "akutt nød" for behov for å veie meg eller prate :) Nå er jeg der 1 gang i uka, og er veldig glad for at han evner å se vekk fra alle "bøkene" - og offentlig helsepolitikk (Statens ernæringsråd) som har ført til at jeg sakte men sikkert spiste meg inn i en alvorlig overvekt.
mvh meg
Huldr sa for siden:
Wow! For en fantastisk lege! Du er heldig, BiB :)
Nille sa for siden:
Nei, det gjør du ikke. Clouet er at når du spiser lavkarbo så forbrenner fettet, det lagres ikke i kroppen. Vi spiser heller ikke alt det skadelige transfettet som bl.a. finnes i ferdigmat som pizza, posesauser/gryteretter etc. Spis sunt fett !
[color=purple][/color]
Spiser du derimot masse karber OG mye fett, - da blir det straks noe annet.
[color=purple][/color]
Jeg har stort sett levd lavkarbo med høyt fettinntak siden 1982 og mine leververdier er også helt perfekte.
Carisma sa for siden:
Wow, finnes det sånne?? De jeg har vært hos har vært mer opptatt av å få pasientene fortest mulig ut av kontoret igjen har jeg inntrykk av! Avbryter, trekker konklusjoner halvveis og omtrent skyver en ut døra. :eek:
nøtta sa for siden:
samme erfaring har jeg engang var jeg hos legen min i 20 min og da måtte jeg betale for TO legetimer :rolleyes:
Carisma sa for siden:
Jeez! Så ille har det ikke vært, men det toppa seg da hun forrige begynte å besvare alle spm med "da er det vel bare sånn da!"...
tbear sa for siden:
Det var en runde på dette temaet i forumet også i februar, bl a med link til en ekstern artikkel.
Kristian sa for siden:
Hva blir leververdiene målt i:confused:
BiB sa for siden:
Dette blir vel noe utenfor trådens tema, men svarer like vel. Fastlegeordningen er der for at vi skal kunne finne en vi vil bruke fast. For at jeg vil bruke noen fast må jeg være fornøyd. Husk, vi er legenes kunder, ikke motsatt. Om ikke kunden alltid har rett i en slik "forståelse" har vi i alle fall krav på service og god behandling. Det betyr for meg totalt fravær av fordommer om tykke folk (overvekten skyldes mangel på moral/vilje, er deres egen skyld, de spiser bare snop, potetgull og drikker brus etc). I tillegg må legen ha nødvendige kommunikative og relasjonelle ferdigheter som gjør at jeg "kommer med alt" og blir møtt på alt, også når jeg jobber med kostomlegging som skal vare livet ut. Det er ikke noe vi blir ferdige med på 1,2,3! Og legen må være der i både mot- og medgang, uten fordømmelse når vekta står, men med både empati og oppmuntring. Og denne legen, ja, han fins!:)
Carisma sa for siden:
Uff, ja.. Jeg kommer nok aldri til å finne en sånn lege. For det første regner jeg jo automatisk med at de har de nevnte fordommene. For det andre har man jo bare 2 bytter av fastlege i året (og 1000-vis av leger å velge i). Og for det tredje føler jeg meg som en superhypokonder så snart jeg tenker på å gå til lege, og vil helst sutre minst mulig. Så når jeg endelig har brukt halvannet år på å spyke meg opp til å bestille time så er det ikke veldig inspirerende å bli skjøvet ut døra igjen... og da tar det heller 3 enn 1 år til neste gang jeg prøver! Jeg har veldig annen erfaring med privatklinikker, men siden jeg ikke lenger har dekket bedriftshelsetjeneste via jobbe har jeg ikke råd til å betale 1000-1500 kr kun for en liten blodprøvesjekk. :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.