< Tilbake til oversikten

Kan man lage disse polar brødene med CF?

geysirland sa for siden:

Lurer litt fordi jeg har vært på 3 butikker idag og ingen hadde cottage cheese... så tok en CF og har noen i ovnen nå for å se hvordan de blir...

Blir litt oppgitt hvis jeg må kjøre 90 km for å få tak i cottage cheese:confused: `

Skal til byen i morgen så skal kjøpe en boks eller to da og også andre ting til brød. Pluss disse ketose stiksene...

geysirland sa for siden:

Hei..første runde ferdig..smaker ganske ok..men røra blir for tynn det bare flyter utover..regner med cottage cheese vil gjøre den litt tykkere eller???

Ciss sa for siden:

Hei
Har ikke prøvet det selv, men har sett at noen har laget dem med kremost istedet for cc (1 boks philadelphia eller 2 bokser time kremost, om jeg husker riktig.) Det ble sagt at det til og med var bedre enn cc, og da må det være bra, for med cc er disse lappene helt supre!:sikle:

KrissiFontaine sa for siden:

Et lite tips: Jeg har også problemer med å få røra til disse såpass seig at jeg klarer å lage fine runde lapper som holder fasong. Jeg har derfor gjort det enkelt for meg selv. :)
Jeg legger bakepapir i bunn på ei langpanne, heller hele røra ut og fordeler den ut som en veeeeldig flat langpannekake og steker den slik.

Når den er ferdig lar jeg den avkjøle litt - og så deler jeg opp med kniv slik at jeg får 9-12 firkantete lapper. Ser nødvendigvis ikke så runde og fine ut, men firkantet smaker også bra! ;)

Jeg prøvde med Tine Kremost....Snadder!!! :) Da kan du velge smak etter hvilken ost du tar...

geysirland sa for siden:

:_punk: Hærregud så teit..at jeg ikke har tenkt på det før... jeg er så lite praktisk av meg..så sånne ting kommer ikke oppi hodet mitt...

takk for tipset.

Lovehandle sa for siden:

ååååååh det hørtes herlig ut med tine kremost i :hungry:

Tar dere like mengde kremost som det skal være c.c.?

Dadda sa for siden:

2 bokser Tine ost har jeg brukt.
Og så har jeg hatt oppi 1 ss linkjerne frø for at det skal ha mer "tyggemotstand".
Noen ganger har jeg ost og skinke på toppen. Da trenger jeg ikke pålegg på. Like gode neste dag også-uten å varmes opp.

geysirland sa for siden:

takk for svar.

lagde de med cc i kveld...

det ble mye tykkere og det smakte godt.:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.