< Tilbake til oversikten

Les i Hjemmet: Mor og datter går ned 55 kg

Torkil sa for siden:

Hei

En tidligere slanker her på lavkarbo.no, "Studentberta" har gått ned 38 kg med ketolysekuren og har holdt vekten stabil i mer enn 2 år. Datteren har fulgt etter og har gått ned 17 kg - så vidt jeg vet ( hun er en av deltakerne på DVD-ketolysekurset) også hun har klart å stabilisere vekten.

En journalist - som på 105 dager selv har gått ned 25 kg med ketolysekuren :eek: - og har hatt stabil vekt etterpå- har skrevet om Studentberta og hennes datter i neste nummer av ukebladet Hjemmet, det som utkommer fredag 18/5 til abonennter og til uka for de som kjøper bladet i butikken.

Jeg har IKKE lest artikkelen så jeg er like spent som dere.

Til orientering

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Mjauii sa for siden:

Stilig!! Skal kjøpe det! :) Jeg prøver å få mamma og pappa til å starte på ketolyse, men mamma er litt bekymret for alt fettet. Pluss at pappa har høyt blodtrykk og går vel på marevan tror jeg. Har du noen anbefallinger? Kan de fortsatt gjøre det?

De har vel prøvd alt av slankekurer så langt og jeg husker ikke sist de ikke snakket om at de måtte slanke seg. :sukk:

Selv går jeg på Easy Life kurs og havnet i Ketose raskt selvom du nevte at det var forholdsvis mye karber i posene. (er vel litt over 50 i en dagsrasjon tror jeg) og skal senere over på lavkarbo livsstil. Så langt har det gått bra for meg iallefall men har ikke lyst å anbefalle det til mine foreldre da jeg vet godt at de vil være fornøyd med kilo ned også rett tilbake til godis-spisningen osv. :( Man vil jo beholde sine foreldre så lenge som mulig og så friske som mulig.

Torkil sa for siden:

Hei
Din far blir det vanskelig med på grunn av marevan ( det må i tilfelle kontrolleres oftere enn vanlig) og dessuten har han vel atrieflimmer ( hjerteflimmer) som kan forverres av forskyvningene i saltbalansen i starten av kuren. Så dessverre nei.

Vennlig hilsen

Mjauii sa for siden:

Sukk. Ok. Takk for svar uansett da. :)

Hyper sa for siden:

Jeg kjøpte Hjemmet i går jeg...Og tenkte at om ikke alle kjøper det, så er det kanskje interessant for de også..
Så jeg scanna inn reportasjen jeg...
Om noen er interessert, kan jeg prøve å maile den til dere?..

For store filer til å legge ut her...

klem

nalana sa for siden:

Åja! Snille du, jeg vil gjerne ha den på mail.:D
Mailadressen min er i profilen.

Hyper sa for siden:

prøver å sende den til Gerd nå...tar tiiid..
Så skal prøve å kompromere filen--så sender jeg den til deg;)

Hyper sa for siden:

Hmm...Denen filen er og forblir stor den..
Noen som har tips, til hvordan jeg kan få den mindre, slik at den kan sendes på mail?

Gerd sa for siden:

lagre den som pdf-fil? vil det hjelpe?

Hyper sa for siden:

jeg lagret den som jpg. Ble ganske mye mindre..Så får vi se om mailen kommer fram:)

Hyper sa for siden:

Tror det funka nå?

Gerd sa for siden:

er på tur, ser jeg.. :D

Gerd sa for siden:

:)

mottatt :D Takk vennen

Hyper sa for siden:

Bare hyggelig du;)

[ATTACH]3494[/ATTACH]

lokkebiff sa for siden:

Jeg vil òg ha....?
[font=Comic Sans MS][/font]
:o :o :o

monki sa for siden:

jeg og

Gerd sa for siden:

Da skal jeg sende til lokkebiff og monki

Gerd sa for siden:

Monki: Får ikke sendt til deg, for du har sperra for mottak av e-post..

monki sa for siden:

sånn gerd :)

Gerd sa for siden:

får ikke sendt vedlegg... hmrpf.... send meg en pm på e-postadressa di så skal jeg sende den via outloock

Gerd sa for siden:

Prøver å laste inn det jeg fikk av Hyper, jeg

Torkil sa for siden:

:) Ehh. er det noen som har lest artikkelen og har kommentarer. Selv synes jeg den var knallgod. Poengene kom godt frem, noe som ikke altid er tilfellet.
Vennlig Hilsen
Torkil

Kanutten sa for siden:

Blir noe å klaske i bordet på jobb, jobber på et legesenter:p

stinasol sa for siden:

noen som gidder sende den eller?
skriften er så utydelig at jeg
får ikke lest hva som står(
på det som er sendt inn her):(

Gerd sa for siden:

Skal gjøre det nå ..

Huldr sa for siden:

Trykk på forstørrelsesglasset, så ser du hva det står :)

Gerd sa for siden:

Har lest artikkelen, og syns det var en flott repotasje. Den gir kuren det sanne ansikt. :)
Håper virkelig at folk ser de mulighetene vi har sett med denne kuren.:)

Hyper sa for siden:

Jeg kan gjøre det, om Gerd ikke er på nå?:)

Hyper sa for siden:

Da får han dobbelt opp;)...tihii

Gerd sa for siden:

er i farta....

Tusta85 sa for siden:

Du er en knupp! Takk!

Hyper sa for siden:

ser ut som om Gerd kjører skuta her:)...Thanks!

Kristian sa for siden:

Det er ikke så lett å se hvem som er mor eller datter. de ser jo ut som tenåringer begge to jo:confused:

Carisma sa for siden:

Syns du det? Jeg ble skikkelig skuffet! :( Det eneste de klarte å få fram om kostholdet var jo "spise egg og bacon nesten hver dag"... Og så blar man videre i dette slankeheftet som artikkelen er i, i håp om at det kanskje står litt mer om kosten, oppskriftstips osv... Og finner: Suppekuren! :eek: :eek: :eek: "Denne kuren brukes av flere sykehus".... Og på siste siden har de laget en liten oppsummering av hvordan gå ned i vekt, hvor et av de første tipsene er: "Spis et karbohydrat-snack en halvtime før hvert måltid så senker du sultfølelsen og såiser mindre". Hallo liksom, hva slags tips er det da?!?
Nei, det var veldig synd at Hjemmet satte dette inn i dette heftet, for det så veldig useriøst ut, og var utrolig, utrolig slett arbeid både på research siden og den generelle layout siden!

Torkil sa for siden:

Hei
Jeg er vel ikke helt enig med deg. Det har vært en del artikler om ketolysekuren, ofte med feil og mangler. Man kan dessverre ikke regne med at alt skal komme frem slik man ønsker det, men her var det fokusert mye på alle de positive sider ved ketolysekuren, ikke bare kosten, men energien, humøret, den gode mat blir nevnt, sulten som er fraværende etc.
Journalister i ukebladene skriver ikke avhandlinger, de tar snapshots som de viser frem, mer enn å vise en helaftens spillefilm.
Dette skal være en appetittvekker som får folk til å søke mer informasjon.
Det er nå dobbelt så mange innom www.ketolyse.no i disse dage sammenliknmet med normal trafikk.

Det var bare EN mening

Vennlig Hilsen

Carisma sa for siden:

Ja, jeg hadde vel mest problemer med selskapet den ble satt i... :rolleyes: Som sagt, suppekuren osv. :)

Torkil sa for siden:

:)

Hei
der er jeg helt enig, men som du kanskje vet, er dette skrevet av journalister helt uavhengig av meg og uten jeg har innflytelse på hvordan det blir presentert. Sett i lyset av det synes jeg ikke det er helt galt.
Vennlig Hilsen

StineK sa for siden:

Hei Torkil!

Betyr det at du ikke anbefaler kuren til alle som går på Marevan? Selv om de ikke har hjerteflimmer?

Min mor hadde et par blodpropper i benet for ca 20 år siden pga P-piller, og går derfor på Marevan. Hennes nivå er stabilt, og hun tar ganske lav dose såvidt jeg skjønner.

Eventuelt hva med mindre "ekstreme" kosthold som Atkins vedlikehold?

terry sa for siden:

Er det ikke noen som bare kan legge den ut her?
Hadde sluppet mye emailing :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.