Jeg la om til lavkarbo for 4 måneder siden, og har så langt gått ned 14,5kg. Er jo fornøyd med det, men syns det går umenneskelig tregt med denne vektnedgangen min, og lurer nå på om det skyldes den berømmelige fløten. Bruker 2 ss i min daglige proteinshake (proteinpulver, to typer olje, vann og isbiter, evn. fire frosne jordbær hvis jeg føler meg skikkelig gæren ;) ), og syns shaken blir veldig trist med bare vann.
Spørsmålet blir som følger:
Er det noe annet jeg kan putte i shaken min for å få en litt fyldig konsistens som ikke har samme potensiale for å stagge vektnedgang som fløte?
Oooo...kanskje det. Må bare overvinne min sikkert totalt ubegrunnede frykt for alt som har med soya å gjøre :p Skal kikke litt på soyastæsjet neste gang jeg er på butikken i hvert fall!
Kvinnfølk... enn om vi menn også skulle være så skeptisistikse til nye smaker??? :rolleyes:
Her er grunnoppskrifta på smoothien iallefall...
Selv kutter jeg ut Kesamen, og har i litt vann. Ellers bruker jeg johannesbrødkjernemel om jeg syns den er for tynn...
Syns denna er skikkelig digg iallefall...
[color=#0000ff][/color]
Er jo egentlig bare å tenke litt etter det... for min del var en av mine favorittdesserter fruktkompott med rømme... så at dene kombinasjonen skulle være så ................, ja det skjønner jeg ikke... ler
Testa ut med rømme i dag, Ziggy - og det funker som bare det :D Kan godt hende jeg slenger meg på smørtoget også, av pur nysgjerrighet. Bruker nå rapsolje og Udos choice (bør jeg da kutte ut de? Hvis jeg prøver meg på smør altså).
Akkurat det er valgfritt, men selv hadde jeg vel ditcha rapsoljen, og i såfall holdt på Udo's sin. Men nå brekker jeg meg formelig bare med tanken på Udos da... så jeg hadde kutta begge to...
Skal faktisk prøve å lage smoothie med fiskeolje tilsatt sitronsmak snart jeg... smaker jo ikke det pøkk fiskeolje av den, men en god sitronsmak. Tror det kan bli toppers jeg, og iallefall smake bedre enn smoothies med Udos i... ler
Jeg kjenner ikke noe til denne usmaken av Udos jeg - i det hele tatt :D Var svææært skeptisk før jeg prøvde den siden jeg hadde lest så mange fæle beretninger om smaken her inne, men jeg merker altså ingenting. Flaks for meg :)
:ja: Det har jeg gjort før også, ble ingen usmak på det!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.