Jeg er ny her, og hadde blitt kjempe glad om noen kan hjelpe meg med noen spørsmål.
Jeg har veldig lyst til å starte med engang, men jeg har avsluttende eksamen i midten av juni, og er derfor redd for at ketolyse vil ha innvirkning på lesingen min, eller konsentrasjonen. Samtidig virker det forferdelig om jeg må vente helt til juni.
Må man igjennom ketolyse eller kan man starte med å kutte ut karbohydrater som poteter, ris, pasta, brød osv? Har ca 5-6 kg jeg vil bli kvitt.
Etter min mening så kan en godt begynne med ketolyse før en skal ha eksamen, gjorde det selv i høst. (med det resultatet at jeg brukte mer tid på å nilese her inne på forumet i stedet for til eksamen :p) Vil også nevne at ketolyse er anbefalt for de som skal ned mer enn 10 kg.
Og kutte poteter, pasta, ris og sukker er en god start på lavkarbo, men det lønner seg ofte å holde seg til en filosofi. (som Ketolyse, Atkins Fedon ol). Fordi om du skulle stå stille, så er det lettere å gi råd, og du har mer klare linjer på hva du kan/ ikke kan spise.
Ellers så må det vel være bra og gå på lavkarbo i eksamenstida, da man stabiliserer blodsukkeret med en sånn kost, og da kan unngå de svingningene blodsukkeret kan ha på høykarbo.
Det er ikke sikker dette rådet er så populært, men jeg prøver meg likevel.
Jeg har ingen erfaringer med ketolyse og eksamen sammen, eller ketolyse for den saks skyld, men jeg startet med et eget opplegg, og gikk over på Atkins, som ikke er så ulikt Ketolyse med tanke på ketosen.
Erfaringen jeg gjorde var at jeg fikk en ganske lett overgang. MEN det som var problematisk var å finne fram i lavkarbokjungelen, og jeg er veldig glad for at jeg gikk over i en konkret filosofi, men samtidig visste jeg mye mer ved det punktet jeg startet.
Du må nesten kjenne etter selv hva som funker for deg. De fleste er godt inne i ketolyse-kuren når det har gått en måneds tid, og er fulle av energi, og fungerer godt, så i så måte tror jeg ikke du støter på mange problemer.
Hei
Etter 1-2 uker på ketolysekuren opplever de fleste mer energi og bedre humør enn på lenge så det kan trolig være positivt å gå på ketolysekuren i eksamensperioden! Jeg vil anbefale deg å unngå sprekker i den periode, da det oppleves som både fysisk og psyksik ubehagelig.
Jeg kunne aldri gått på ketolyse i eksamensperioden, jeg blir veldog ukonsentrert og surrete. Men jeg ser at jeg er en av de få som reagerer sånn..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.