Er så kvalm og lei av mat som drypper av fett. Må man virkelig bruke så mye fett? Kan man gå ned om man spiser en skive brød for dagen, og er forsiktig med karbene resten av dagen? Og i tillegg spiser kjøtt, fisk og salat UTEN alt det ekle fettet? En slags lavkarbo-grete roede:D
Torkil skrive noe i boka om dette. (Har ikke boka med på jobb) Der står det bla at viss man prøver å "modernisere" kuren med mager mat, kan man regne med å gå opp i vekt. Så les i boka, tror det er unde begynnerfeil...
Når jeg bruker magert kjøtt uten fett, så passer jeg på å bruke fete sauser... :)
Nå vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på, men jeg for min del vente meg til det.
Mye av det var mer psykisk enn fysisk. Jeg trodde jo liksom ikke at jeg fikk "lov" til å spise så feit mat, jeg som var feit sjøl. Dette må man bare riste av seg.
Nå er jeg glad i den gode og feite maten. Håper det løser seg for deg også!
Ellers er det anbefalt Fedon her også.
Om jeg ikke husker feil, så har du skrevet et sted her inne at du vurderer Gastric bypass, og da er det vel kanskje bedre å venne seg til mat du også kan nyte etter inngrepet:)
Sambo tror jeg driver og lurer han når jeg spiser smør, rømme og majones til alle måltider :D Tror han føler seg litt snytt... :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.