< Tilbake til oversikten

Ser denne dagsplanen grei ut?

nita58 sa for siden:

Hei!

Nå har jeg vært på Ketolyse 1 uke, gikk ned 2,4 kg.....som er bare vann, men allikvel en bra motivasjonsfaktor!;)

Hvordan ser dagen min ut, noen kommentarer? Eller ser det greit ut?

Frokost: 2 egg omelett og 2-3 cherrytomater eller 2 stekte egg og 5 skiver bacon +2 cherrytomater

Lunsj: 2 små ziggylapper med skinke og litt ost, salat med litt fetaost og avocado eller 2 egg og røket laks.

Middag: Kjøtt eller kylling(prøver å spise fisk 1-2 ganger i uken) + salat, avocado, litt agurk og litt cherrytomater. Dressing som har 2 carbs pr.serving...som det står. Eller jukseris av blomkål om jeg er lei salat.

Ingen kvelds, da jeg spiser middag ca kl 19:30.

Mellommåltid: Macademia nuts og paranøtter

Steker alt i rapsolje, bruker 1 ss av rømme der det er naturlig å bruke rømme.

Gerd sa for siden:

Syns dette såg veldig bra ut jeg... :)

Smula sa for siden:

Jeg er veldig glad for å se at du spiser såpass mye grønt, og at du Gerd sier det ser ok ut.
Jeg har i det siste vært litt redd for at jeg har spist for mye grønnsaker og fått i meg for mange karber.

sma sa for siden:

Dersom du skulle merke noe til at det stopper opp litt så kan det hende at cherrytomatene ikke er det beste. Men dersom det funker - go for it! :D

Gerd sa for siden:

Andre forslag til tilbehør attåt middagen:

• Blomkål og brokkoli buketter stekt i smør. Super potet :D
  • Blomkålmos. Digg attåt kylling (Gjerne fylt kylling med ost og spekeskinke stekt i stekepanna.. YAMMI:D )

sma sa for siden:

Men Gerd, jeg liker brokkoli au naturell best. Bør jeg fortsatt steke den i smør? Andre forslag til mer fett? :D (Bare sniker meg litt i denne tråden..)

Gerd sa for siden:

Brokkolien spiser du slik du liker den :D Jeg syns den er best når jeg steker den i litt smør. Får frem smaken liksom.

Bruk olje(kaldpressa) i salaten.
Olje/smør i sauser... Har du prøvd sjampinjongsausen i ketolyseboka. Den er toppers...

Lag gjerne hvitløkssmør og smør det på ziggylapper. Eller en dæsj på kjøttet til middagen...:D

nita58 sa for siden:

Yammie, dette hørtes snadder ut:hungry:

Spiste nå rester av middagen igår, kjøttdeig, løk, champignon og masse krydder+1 ss rømme! Knallgodt!!!!!

Flott da fortsetter jeg og ser om det går greit, skal være obs på cherrytomatene!;)

nita58 sa for siden:

.......hva med å gratinere den i ovnen med ost?:)

Gerd sa for siden:

Jeg har kutta ned på inntaket av cherrytomater:)

Gerd sa for siden:

Nam nam...:D

Og blande litt fløte i, hvitløk :D

Smula sa for siden:

Er cherrytomater mer lugubre enn vanlige tomater?

Gerd sa for siden:

Nei de er ikke det.Men tomater har et høyt innhold kh(for oss i begynnelsen av ketolysekuren), og jeg valgte da cherrytomater for de er lettere i vekt. Og dermed kunne jeg spise mer... :o Og det ble nok vel mye... :D

Smula sa for siden:

Ååånå. No vart æ skræmt, gitt. ;)
For jeg har spist ca 3 cherrytomater de siste dagene og så for meg gigantøkning i vekt.

...krisemaksimering, jeg? Neiiida.

Gerd sa for siden:

Er ikke så gæli da... Her var det snakk om jevn spising hele dagen...:o Har faktisk spist 4 til middag i dag jeg... :D

sma sa for siden:

Takk, Gerd for gode tips. :)

Sjampinjongsausen er knallgod! ;) Prøvde meg på jukseris i dag, og ble positivt overrasket!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.