Jeg har så innmari lyst på rømmegrøt på den store dagen. Finnes det noen oppskrift på dette for oss som er i ketose? Eller en god betasuppe for den del.
Kanskje det er noen som har planene klare for både frukost, middag og is denne dagen. Legg ut oppskrifter da vel! Vi må jo kose oss litt vi også? :rolleyes:
Det er nok bitte litt mer, ettersom Tine har retta opp i en feil i varedeklarasjonen på rømmen sin (men det står fortsatt det gamle i på mat på data-programmet, dessverre....). Jeg TROR at der var fra 2 komma ettellerannet, til 4 ognoe...
Det er uansett STOR forskjell fra original rømmegrøtsoppskrift da, og jeg tror vi kanskje snakker en tre fire karber pr hundre gram, kanskje mindre. Og det kan vi leve med på Norges bursdag! (Synes jeg i alle fall da:D)
Siden Tine har endret på innholdet i Sæterrømme fra 1,6 kh til 2,9 kh pr 100 g så vil vel det si at oppskriften totalt inneholder 3,9 kh mer enn det som Ziggy har regnet ut. :)
Og de dagene jeg spiser den rømmegrøten, da spiser jeg omtrent ikke mere den dagen. Deler porsjonene i 2/3, og 1/3...mulig jeg tar et mellommåltid av LITT nøtter, egg, eller no. Men den metter utrolig lenge den grøten.:p
Hei
Bare et spørsmål. Jeg vurderer å ta inn johannesbrødmel i ketolysesortimentet hvis jeg kan selge det billigere enn det som er tilgjengelig i dag. Har noen av dere priser på dette? Evt link til emnet hvis det er diskutert tidligere
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Jeg vet ikke hvor stort glasset er, men jeg kan tippe det inneholder en dl? Det koster pluss minus femti kr pr glass, men er innmari drøyt i bruk:)
Hadde vært storartet å få det inn i sortimentet ditt Torkil, tror dette har gjort mye av matlagingen enklere!!
Jeg er usikker, men tror ikke det er noen begrenset mengde på rømme på ketolyse.
En porsjon blir jo (om du dropper fløten) på nesten ni gr kh, så hva med å bare lage en liten porsjon av f.eks hundre gram?
Men den er litt avhengighetsdannende, så ikke overdriv ;) Om du spiser den til litt salt mat (spekepølse, spekeskinke etc), så er den jo et litt mer fullverdig måldid. Husk masse vann :)
er så godt igang etter ferien så det kan jo være litt dumt å kjøre på slikt da.....venter vel til en belønning når jeg runder -25 BIG ONES :):)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.