< Tilbake til oversikten

Hei alle sammen

guro_no sa for siden:

Jeg startet idag på Ketolysekuren og jeg håper at jeg endelig har funnet kuren for meg=)
Skal gifte meg i juli, og trenger desperat å gå ned noen kg (ikke så rent få heller).

Har masse spørsmål, og mange av dem har jeg fått svar på i dette flotte forumet:)

Men hvordan får dere den grafen nederst, den som viser fremgang?

Hva kan man spise hvis småsulten melder seg utenom måltidene?

Har jeg lov til å drikke melk i forbindelse med frokost ( gjorde det idag, spiste to egg, tre skiver bacon og drakk et glass lettmelk)
Har ikke fått kjøpt boka ennå, men får lønn i morgen og da er det løp og kjøp=)

Ønsker dere alle en fin dag!!

Smula sa for siden:

Hei. :goodluck:

Holdt på å snart to uker, jeg, men føler meg litt grønn ennå.
Vedr. grafen, er det denne du tenker på?
www.tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php

Mellommåltider - vel, hva som helst egentlig, så lenge det er uten karbohydrater. Hva med ost med litt grønt til, kanskje?
Hvis du sjekker oppskriftene her, får du sikkert noen ideer.

Jeg er 95% sikker på at melk bør du holde deg unna på denne kuren - noen som kan verifisere det 100%?

Photobscura sa for siden:

Først, hei og velkommen! Dette vil du klare:)
Når det gjelder sånne tickere som viser vektnedgang og mål så kan du f.eks gå på www.tickerfactory.com , der kan du lage din helt egen ticker, og når den er ferdig, så markerer og kopierer du den teksten som heter "bbcode", og så kopierer du den inn i signaturen din, som du kan endre fra kontrollpanelet ditt. Må bare spørre mer om det er uklart:)

Kan være litt vanskelig det der. Jeg vet jo litt om ketolysekuren, men det har ikke akkurat vært et problem det du spør om, men det står sikkert noe i boka. Kan hende jeg tar meg en liten ostebit, f.eks. Eller noe tunfisk og majones på et salatblad, noe enkelt og mettende. Men! Det er så klart individuelt, men de fleste opplever å spise seg ganske gode og mette på de måltidene man inntar på ketolyse, og lavkarbo generelt. Mye fordi man spiser mat som varer lenger som energikilde, mer godt og naturlig fett, og ikke rask energi gjennom karber. Men kroppen trenger tid til å venne seg til et nytt spisemønster, og kvitte seg med sukker og sånne ting. SÅ man må gi den litt tid til å tilpasse seg. Du spiser hverken lite eller sulter deg, eller nekter deg selv noe godt (per definisjon da) på denne dietten! Er man sulten så spiser man. Men andre ganger igjen, når man tross alt har spist for kort tid siden, kan det utrolig nok hjelpe med et glass vann. Altså fordi sult -og tørstefølelse kan fovirres, ikke fordi en skal erstatte et måltid med vann:) Melk er ikke tilrådelig på lavkarbo. Melk har mye sukker i seg, og mange reagerer negativt på laktosen. (Ved å kutte ut melk alene så stoppet jeg å klø og bli oppblåst, det er ikke uvanlig!). Noen drikker kremfløte, for å få sånt i seg, men det er begrenset hvor mye du kan drikke i forhold til dietten, og hvor mye en faktisk orker! Det beste vil alltid være et glass vann! Eventuellt en usøtet grønnsaksjuice. Men tell det med i den daglige karbemengden.

Ønsker deg en fin dag tilbake, og masse lykke til! Husk, det er bare å spørre å grave!

guro_no sa for siden:

Tusen takk for raskt svar=)

Er så uvant å tenke at man skal spise smør og fløte...
Har gått på Grete Roede før, og da var jo slikt fy fy.

Tror dette passer meg utmerket!!

Guro

Georgine sa for siden:

Melk har for mange karbohydrater i seg. I ett glass melk er det godt over halve dagsrasjonen så vann er det alle beste og til gjengjeld bør du få i deg minst 2 liter hver dag.

Lykke til og ikke nøl med å spørre om det er noe du lurer på :blomster:

guro_no sa for siden:

Må bare si at dette virker som et veldig hyggelig forum:)
Så godt å høre at man får lov til å spørre og greve, blir litt lettere å gjøre det da:D

Skal ikke drikke mer melk!!

Tusen takk, nok en gang.

Gleder meg til å bli "kjent" med dere, virker som en flott gjeng!!

guro_no sa for siden:

må bare sjekke om den ble rett nå:)

Photobscura sa for siden:

Ja, se der! Jah! Vi er i sannhet en flott gjeng:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.