< Tilbake til oversikten

Dagbok fra Sørlandet

Sørlandet sa for siden:

Ja, nå har jeg smug tittet rundt i forumet, og synes dette er et flott forum med mye aktivitet.
Endelig skal jeg sette meg ned og skrive litt om meg selv!
Jeg er 56 år, gift og har 2 barn som er fløyet ut av redet for mange år siden. Tro det eller ei, men jeg er gift med samme mann som jeg sa ja til for 39 år siden! (har forresten bryllupsdag neste uke)
Jeg har tidligere jobbet som frisør og negledesigner, har også vært kursleder innen negledesign. Etter en lang sykdomsperiode, ble jeg uføretrygdet.
For å fylle hverdagen med noe interessant, jobber jeg mye i hagen. Det er god rekreasjon og trim :D
Jeg har gått på ketolysekuren i 6 uker nå og trenger hjelp fra andre mer 'proffe'. 1. uken gikk jeg ned 3 kg, og dermed var det stopp :eek: !!!!
En kilo til gikk av, men spratt opp igjen like fort :( !!
Jeg har vært i ketose hele tiden (sjekker ofte siden ingenting skjer med vekta). Jeg har på anbefaling økt fettinntaket, og drikker ca 2,5 liter vann pr dag og ligger på 12-15 karber pr dag. Jeg tar også alle ketolyse tablettene. Jeg har muligens noe lavt stoffskifte. (skal ta nye prøver om 6 måneder) Det er også stor sansynlighet for at jeg er insulinresistent.
Jeg har ikke lyst til å gi opp, men hva skal jeg gjøre for at kroppen min skal reagere!!! Jeg kan vel ikke holde på å spise så mye fett?? Hva skjer egentlig? Forbrenner jeg bare det fettet jeg intar, og ikke mitt eget fettlager? Jeg er taknemlig for all den hjelp jeg kan få og tar imot alle gode råd med takk!
( Da jeg veide meg i dag tidlig, hadde jeg GÅTT OPP 0,5 kg :mad: )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.