< Tilbake til oversikten

Stilkvorter

Carisma sa for siden:

Stilkvorter er en av bivirkningene ved PCOS visstnok.. Har hatt er par tre godt skjulte av disse før, men etter jeg la om til mer intensiv lavkarbokost har det poppet ut 3-4 nye! :eek: Og da selvfølgelig 2 i nakke/hals området, skikkelig stilig.... :rolleyes:
Noen som vet om disse kan fjernes med vanlig vortemiddel?
Og hvorfor kommer det akkurat nå?

nalana sa for siden:

Hvordan ser en stilkvorte ut?

Carisma sa for siden:

En vorte på stilk :D Faktisk. heldigvis ikke så store, men de er lange liksom... ser ut som skinnfiller eller hvordan jeg skal si det. Du vet det hvis du ser en :)

nalana sa for siden:

Åja, så klart! Men de har vi ikke sett;)

Georgine sa for siden:

Knyt sytråd rundt så dør de og faller av :)

mcfrogner sa for siden:

Det går faktisk fint å bare klippe dem av. Hadde et par i armhulen før pga. hyperhidrose; bare klipte med av med en saks. Det blør ganske bra i et par minutter, men går veldig fort over og borte vekk er de :)

Goggen sa for siden:

Jeg fikk to-tre stykker under arma selv, og valgte også den "blodige" varianten. Fordi det var litt vanskelig å sikte skikkelig med saks, brukte jeg en skarp negleklipper. Det funket veldig bra, og borte er de!

Georgine sa for siden:

Men gjør ikke det sinnsykt vondt??

Aline sa for siden:

Akkurat det lurte jeg også på... :)

BS2 sa for siden:

Det hørtes forferdelig ut...jeg har hatt 2 sånne under armen, ikke tenkt på at det hadde noe med pco`n å gjøre og når jeg kikket etter de nå var de borte..hmm! snodig, de har vært der noen år liksom!

Er de under armen så hvorfor ikke bare la de være der er jo ikke større enn et knappenålshode og å klippe de av da gitt, uff!!

jeef-micro sa for siden:

hvordan vet vi at dette er en del av det å ha PCOS? jeg føler ikke jeg har helt oversikten over hva som hører til og ikke (og jeg sier ikke dette for at jeg tviler på hva som er symptomer på PCOS, men for at jeg ikke føler jeg har oversikten over symptomene)

Carisma sa for siden:

Jeg har hatt et par av disse hele livet, og min mor har også hatt et par, så jeg har ikke tentk så mye over det. Men så var jeg hos en lege som mente jeg hadde pcos. Og hun spurte om jeg hadde stilkvorter. Visste ikke at de het det før da, så hun måtte forklare. Viste henne den ene og da sa hun at det var et sikkert tegn på at det, sammen med de andre symptomene, var PCOS jeg hadde. Senere leste jeg det et sted, har lett men finner ikke det igjen....

Goggen sa for siden:

Nei ikke spesielt synes jeg. Mer som litt sterk svie enn vondt. Og litt svie et par dager etterpå, men da når jeg kom borti med handa etc.

jeef-micro sa for siden:

Hadde vært så greit å hatt ei liste med symptomene... vet jo en del, men får stadig høre noe nytt... Interresant er det da

Georgine sa for siden:

:grøss:

Men når jeg tenker på det så har jeg knepet av en gang med neglene.. blir vel samme greia :lol:

Er nok alderen som tynger... for min del altså..

mcfrogner sa for siden:

Du skal jo ikke skjære av deg huet da ;)

Georgine sa for siden:

Nope :lol: Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hele hodet :D

Kanutten sa for siden:

Trodde alle hadde stilkvorter i mer eller mindre grad... Jeg klipper mine bort etterhvert som jeg ser de kommer. Og jeg har IKKE PCO (eller hva det heter, har ikke det med noe med vansker med å bli gravid??)

Er stilkvorter et symptom på PCO??

Lotusia sa for siden:

Stilkvorter er ikke det samme som stilføflekker eller? Usikker på hva dere snakker om.. og det er ikke sånne vorter man har på hender eller føttene?

Kanutten sa for siden:

Sånner som henger og dingler i armhula tror jeg...

Trolljenta sa for siden:

Du kan få de fjernet på skjønnhetssalong (eller hva det heter) også, men det er jo litt billigere å klippe dem av selv da.

iadokka sa for siden:

Er det dette som kalles skin tag på engelsk? :kadetgaar

mcfrogner sa for siden:

Tror de oppstår pga. for mye fuktighet.

*anne* sa for siden:

Trodde det kom fra noe virus, jeg..:confused:
Uansett.. Husker vi hadde forelesning på skolen angående diabetes type 2. Kvinnen som foreleste fortalte at da diabetesen var på sitt verste (dvs. svingende blodsukker m.m.) så fikk hun et 50talls (!) stilkvorter..:eek:
Kan det ha noe med blodsukkeret å gjøre på noen måte? De fleste som har PCOS har vel også insulinresistens i større eller mindre grad?
Uansett, plagsomme og skjemmende greier...!!

Carisma sa for siden:

Ah, kanskje det er resistensen det kommer av ja!
Gud, jeg håper det ikke kommer 50 stk! Men litt merkelig da at de kom nå når jeg ble mer restriktiv på karbene, men det kan jo være inntil kroppen fikk stabilisert seg at den rett og lsett fikk litt sjokk.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.